Monday, June 28, 2010

Nagaku beranak sulong!!!!


Salam.. =)

Iye!!
jgn terkezut..
deknon² sekalian..
naga makcik dh beranak sulong!


nak tengok?
okeh,
meh sini mak nak tunjuk...

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*





tu dia!
Buah Naga/ Dragon fruit/ Pitaya..
tapi kalo di jabatan kitorang prefer panggil Pitaya
mabeles, lebih mabeles kalo slice letak dlm peti ais..
cedappppp...
ni variety yg isinya kaler merah tu

huh, punyela aku timang si naga ni..
akhirnya mengeluarkan buah sulung jugak!
suke.. suke..
pas tu, byk plak aku nengok putik² yg baru nk kuo..
aiii, leh jual la pas ni..

yg. ni baru berputik..
harap2 menjadi la..
de jugak kes yg dh kuo putik tp x menjadi, jd kering..

yg. ni plak dh kuo bunga..
aiii, x lama lg leh makan buah plak la..

tp siyes ckp, aku sikit pn x letak baja pokok ni..
stail tanam n biar aje..
tp, Alhamdulillah, kuo hasil jugak akhirnya..

de jugak org persorangan tanya camne nk dptkan bekalan keratan ni..
okeh, mane yg berminat leh emel aku
or
berhubung terus ngan pihak jabatan
rege jabatan rm2.50/keratan
macih!!!. :P






TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

5 Sila Komen Disini ♪♫♪:

Huda said...

cumey buah naga tu, sedap pun sedap bnyk khasiat kan :)

Softtouch [Hanim] said...

banyak hasiat dia tapi saya xbape gemar sgt makan dia..sy semua buah pun xgemar..he he he

mama_umar_maryam said...

tahniah atas kelahiran anak nage,hehehe, best buah nage ni,mkn time sejuk2

Diarihatiku1976 said...

wahhh.. saya suka buah naga ni... kalo tanam dalam pasu besr boleh ker...

saSha a.K.a MumYalya said...

muahaha..ku pikir ape yg beranak sulung..wah..sejuk tgn mu :)




Related Posts with Thumbnails