Thursday, June 10, 2010

Ujian + Dugaan .. :((



Mekaseh bebanyak pd sume auntie² yg sudi wish besday
& mendoakan kesihatan wat my Alya Husna.. =) 

 



Salam... =)



Alya Husna
Alhamdulillah, my lil. One dh ok sket berbanding hari seblomnye.. ;). Tapi punyelah susah nak mkn ubat,... terpaksalah aku, adik n mak bersatu tenaga memaksa si Alya utk menelan barang setitik dua ubat yg doc. bekalkan. Meraung, bertempik jgnlah dicitelah.. aku rase kalo kitorang berjiran ngan org²  yg  x suke bising, dh lama dh kena sound. Sib baik jiran pon 2x5 je.. :P. Yg plg tak tahan mendengornye, siap nanges², mintak tolong ngan Abah die lagi tu.. tu yg. mak jd sayu hati tu.. Pas tu, x suap² lg ubat. Just ikhtiar guna cool fever aje.. Iyela kn, musim skrg ni x leh maen², gelombang kedua H1N1 dh mai dh..


Mr. Hubby
Sang somi skrg pn dh selamat kembali menyambung kembali tugasnya di lautan nan luas. Tp, cite terbaru kena wat inspection kapal kat Singapore lak arini. Elok benola tu, aku suh die cuba lewat²kn permainan spy. dpt la aku jupe die kt KL minggu depan lak.. :), hihihihi.. Sang somi br ni pn diuji ngan tangannya yg terkehel dr sendi asalnya ekoran gatal sgt main gelungsur air kat pool side, primula bebaru ni.. :p. Tapi, i tink dh ok kot psl time die tepon x de dh dgr report psl tu... sori la syg.. i terlepas pandang sket masalah u.. x dpt nk kaber beb, Alya lagi, Lgpon me sendiri x larat nk bawa diri.. Pepon, macih bebanyak sbb byk jaga Alya + layan karenah Alya n me .. labiu muachhhhhhs.. =D!


Tok ki
Ye, tokki Alya pun turut sama dilanda musibah. Mula sal, tokki ngadu sakit kat bhgn kaki. Mase tu, me n co. blk Kemaman, so tataw la ape citenyer. Ye la, minggu lepas pon me quite bzs la!. Memula ingatkan allergic ke hape, takpun terpijak paku ke apekn.. Carik punye carik hint masih lum jupe, decide bw gi spital la senang.. kalo de kencing manis lagi terukkn.. Last, check nyer check, doc. suspect Gout. Adussshh, lepas ni kena pantangla sket cara pemakanan tokki ek.. Eh lupe, ade sesape yg taw penawarnye penyakit ni huh?.. kalo de, let me noe yup.. surf nye surf suh minum susu kambing je.


Ummi
Arini mommienyer bersiaran  dr. opis. Semalam, i dpt medical leave ok, tp x leh rest mane gak.. melayan karenah si anak bertuah. Betul la ek kate org, budak kalo de ibu die menjadi² manjanye.. kalo x de ibu die.. means gi kije ke ape, pandai lak ye bawak diri. Wlpn dh naik tuli muak tinge ini mendengar .." Alya nk adik la tu"..., tp itulah hakikat sebenarnya. hihihi.. Ntahla, rase lain mcm je.. Balik kije baru ni, sampai 3x i berenti kat tepi jln.. muntah!.. Musyhuuuuk aje rase kete i ni.., huhuhu! Pegnen?.. oh no, cepat benar effectnyer...:P. . I baru last week peyet okeh! . Ntahla, i tink cume letih aje, x dpt rehat secukupnye mgu lepas.. Asyik terkejo aje sana kemari, balik dr. KL , rush pi kije then gi Primula. Pastu balik umah mertua.. haduuuusssh, letih beb! Kalo i ni pc, dh lame hanged  u.. :P

Pepon, moga² aku dpt menempuh dugaan yg mendatang dgn tabah & sabar, aminnnn!!!





TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

12 Sila Komen Disini ♪♫♪:

Huda said...

setiap ujian yg dtg pasti ada hikmahnya :) moga tabah hadapinya..all the best ye!

Diarihatiku1976 said...

yup... saar jelah yekk.. entah-entah betul nak dapat adik lagi kot.. ahahskss

LYaFRINA said...

BYK2 SABAR YER LEILY..
INSYALLAH... SEMUANYA AKN BLALU SLOW..
PASAL UBT GAOUT TU... LYA PON X TAU.. TP KALO LYA TAU LYA INFORM K...

ERMMM..KALO BETUL PETNANT..TAHNIAH YER..NMPAKNYA LEILY CAM DH BSEDIA NK MNAMBAH AHLI BARU.

LYaFRINA said...

OWHHH.. 1 LAGI.. WALAUPON LPS PERIOD..X BMAKNA X PREGNANT YEP.. MYBE TIME TU DH PETNANT PON.. SBB LYA G2 LA DULU.. DUA BULAN DTG PERIOD..PDAHAL DH PETNANT 2 BLN SETENGAH... APA2 PUN.. P LA CHECK

::Mamalyna:: said...

harap2 semuanya okey2 belaka... adakah alya nak dapat adik?...jeng..jeng..jeng

Anna Da Lady said...

hopefully, sis sabar menghadapi semuanya...ada hikmah tu..tapi, kalu saya, kalu ada bnda tak elok je terjadi, saya mesti kata..ha, ni nak buang dosa-dosala ni..hehe..nak sedapkan hatikan?hehe..
hmm, psl anak sis yang taknak mkn ubat tu, msm tula kan budak2..nak dengar citer saya tak?saya lagi teruk masa nak mkn ubat..saya masih ingat ms unur 4 tahun rasanya, berlari satu tmn perumahan, sebab taknak mkn ubat...pahitla..tu masa umur 4 tahun..lepas tu masa sekolah rendah kalu tak slah, saya menangis, melalak taknak mkn ubat..sampai mak saya pegangla mulut saya bg makan..then, waktu sekolah menengah plak, dah kena mkn ubat biji kan???punyala susah nak telan..cth, ubat antibiotikla..ape yg saya buat..saya blh dua...lagila pahitkan?then, kalu tak masuk2 jugak mulut, saya buang ubat tu tnpa pengetahuan ibu saya..tp, itula kenyataan..saya yg susah mkn ubat..tapi, alhamdulillah, skaang dah OK

Softtouch [Hanim] said...

xpe ujian tu semua nk mguji kesabaran kita...

anak sy dulu nk bg mkn ubat kene kepit..sy n abah dia..mmg smpai nk tercabutlah siling umah..he he he

alya sorang jer tu dia manja..

Softtouch [Hanim] said...

lupe plak pasal lawas kencang tu boleh xdelah smpai xsempat nk cr tandas...masih boleh control...:)

Ummi Eisya said...

setiap manusia ade ujiannya sendiri..dengan ujian Allah turunkan tu,dapat dekatkan kita dengan Nya..mungkin ade masa kita terlupa kan Dia..sabar k..moga semua ujian tu akan didatangani dengan rahmat..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

diuji dan dapat diatasi dengan jayanya tanda anda berjaya..caiyok2...

Allah uji org2 yg dia sayang je tau..:-)

Nia said...

Yg susu kambing untuk gout tu saya pun ada dengar. insya Allah berkesan.

hopefully your lil' Alya akan sihat semula ya. Satu perasaan yg tak best bila anak sakit ni kan.

NoRwAnI nOrWi said...

sabar byk2 ok...alya pun dah besar...ok wat utk dpt adik lg...




Related Posts with Thumbnails