Saturday, August 7, 2010

Doa- Jika Diri Sedang Buntu


Salam.. =)

Jika berada dlm keadaan buntu dan keliru,
kita kadangkala sukar mencari jln keluar atau penyelesaian.
Hati terasa seakan dihimpit tekanan dan jika tidak dikawal, 
ianya boleh mengganggu emosi & pemikiran.
Namun,
kepada-Nya kita mengadu.
Dia Maha Mendengar dan Maha Mengetahui...
Berdoalah....
kerana dengan doa,
ia boleh mengubah nasib seseorang..




"Ya Allah aku mengakui kepaada-Mu,
lemahnya kekuatan diriku,
sangat terbatasnya kecerdasan dan kehinaan diriku atas manusia,
dengan rahmat Engkau Ya Allah Tuhan Pemelihara sekian alam.

Engkaulah Tuhan Pemelihara sekalian orang- orang daif.
Engkaulah Tuhanku, kepada siapakah Engkau meyerahkan aku,
kpd org asing yg mengusir aku atau kpd musuh yg menguasai urusanku?
tetapi meskipun demikian aku redha asal saja Engkau tdk memurkai aku.

Kemaafan-Mu lebih besar,
dari dosaku..
aku meminta dgn Nurzat-Mu yg menerangi semua kegelapan,
dan dgnnya menjadi baik urusan dunia dan akhirat,
semoga aku tidak tertimpa kemurkaan-Mu dan Azab-Mu.
Pada-Mu sumber keredaan, 
sehingga Engkau redhai aku.
Tidak ada daya dan kekuatan selain dgn kekuasaan-Mu Ya Allah,
Amin!!"


-Nur|Ogos2010-






TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

0 Sila Komen Disini ♪♫♪:




Related Posts with Thumbnails