Sunday, August 29, 2010

Kempen 1 Blog, 1 Bendera

Salam kemerdekaan yg ke-53..



"..tanggal 31, bln 8.. 57..
merdeka merdeka, ..."

Melintasi blog Lya, Semangat patriotik mulai dirasai..
Lya dh alert kengkawan suh kibarkan jalur gemilang kat blog memasing..
tp thn ni x de la perarakan sempena ari merdeka ni, 
mayb dh jatuh bln pose, so x de sesape yg mau amek bhgn..
letih n x larat beb..

u ols leh wat sedemikian ngan kopipes jalur gemilang kat SINI


*

*

*


cop, hangin la wey baca artikel yg i dpt kat SINI..
kuajaq beno!!!


*

*




JAKARTA: Kedutaan Besar Malaysia ke Indonesia di sini dilempar najis manusia oleh penunjuk perasaan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) pada satu demonstrasi, petang semalam.



Seorang daripada 37 penunjuk perasaan itu melemparkan najis ke dalam perkarangan kedutaan melepasi pintu pagar hadapan dan di atas kepala barisan Indonesia yang mengawal ketat di hadapan bangunan itu.



Mereka juga melepaskan najis ke atas bendera Malaysia yang dipijak di atas jalan tempat mereka berkumpul.



Kumpulan itu membawa lima bungkusan najis diletakkan dalam kertas bungkusan makanan, plastik serta kotak polisterin sebagai ‘hadiah’ untuk Duta Besar Malaysia ke Indonesia kerana Malaysia selama ini memberi ‘najis’ lebih kotor kepada Indonesia.



Tiba-tiba, seorang daripada mereka melempar bungkusan najis ke dalam pagar kedutaan dan najis dilepaskan atas bendera Malaysia yang dipijak mereka.
Demonstrasi itu menandakan kemarahan mereka terhadap Malaysia yang didakwa merendahkan maruah Indonesia dalam insiden di perairan Bintan, 13 Ogos lalu apabila polis Malaysia menahan tiga pegawai penguat kuasa Kementerian Kelautan dan Perikanan Indonesia. 



Ia juga untuk menyatakan kekecewaan terhadap kepemimpinan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono, yang didakwa lemah menghadapi Malaysia.



Berikutan kejadian lempar najis itu, polis Indonesia menangkap tiga pelaku. Demonstrasi berlangsung sejam.



Wakil kumpulan kemudian memberitahu wartawan bahawa mereka memberi kata dua kepada polis Indonesia, iaitu lepaskan rakan mereka daripada tahanan atau mereka akan melakukan operasi usir rakyat Malaysia petang ini. Operasi dikenali sebagai ‘Sweeping Rakyat Malaysia’ itu dirancang dilakukan di hadapan bangunan kumpulan itu di Jalan Diponegoro, Menteng, di sini.


see?..
lagu tu bleh x kite ''sweeping'' jugak rakyat mereka yg bermaharajalela kt sini?







TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

9 Sila Komen Disini ♪♫♪:

Kancilbiru said...

wahhh sudah menyahut seruan...blog...heheeh

Helmiyani said...

tahun ni mmg kurang patriotik sket la.. raanya iklan kat tv pun cam kurang jek pasal merdeka ni... insyaallah pakat2 kibar jalur gemilang kat blog :)
indon ni sokmo doh! overrr... padahal x ingat demo ni berlambak2 cari rezeki kat tempat kita...

pssttt: kalau rajin laily jemput tgk blog baru kami.. hehehhe
http://tupperwarefactory.blogspot.com

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

gud2..sy pon dah boh kat blog ehehe

eh, takleh la tgk insiden kat indon tu
rasa panasss je ati..Grrrrr

Softtouch [Hanim] said...

sy dah eltak kat blog kita..krg ajarkan org indon nie..bek halau je dorang kat cni nie..

mamalieyna said...

Happy Merdeka Day!

*sungguh tak mengenang budi diorang tuh!

~~Ciklinn~~ said...

geramm giler dgn org indon2 ni..jahat.. langsung tak hormat org..

kalu nak tau adalah selang 3 rumah dari umah linn indon beramai2 sewa.. hishh menyampah sgt2 tgok dorang... wat tmpt ni mcm tmpt sendirik.. tiap2 mlm bawak ntah sapa2 masuk umah tu... hishhh gerammmm lah... kalu kit ani jahat udah lam aorg perumahan ni pi hempuk sorang2

ATIKAH AZMIDI said...

happy independent day... :-)

black_mel said...

geram bila tgk orang2 indon tu...dah la drees up mcm pengemis...tutup muka tu takut malu la tu....dia sibuk2 buat demonstrasi,anak dia jadi bibik kat malaysia..

MamaYatie said...

dia org ni tak reti kenang budi kan..nak jer suh kerajaan & ngos sapu jer rakyat dia org yg 2 juta org kat m'sia ni, cancel semua pelaburan kat sana & tarik balik semua derma2 & sumbangan rakyat m'sia yg disedekah kat dia org..esp kat acheh tur..br tau sapa yg MEREMPAT nanti..




Related Posts with Thumbnails