Sunday, August 29, 2010

Kempen 1 Blog, 1 Bendera

Salam kemerdekaan yg ke-53..



"..tanggal 31, bln 8.. 57..
merdeka merdeka, ..."

Melintasi blog Lya, Semangat patriotik mulai dirasai..
Lya dh alert kengkawan suh kibarkan jalur gemilang kat blog memasing..
tp thn ni x de la perarakan sempena ari merdeka ni, 
mayb dh jatuh bln pose, so x de sesape yg mau amek bhgn..
letih n x larat beb..

u ols leh wat sedemikian ngan kopipes jalur gemilang kat SINI


*

*

*


cop, hangin la wey baca artikel yg i dpt kat SINI..
kuajaq beno!!!


*

*




JAKARTA: Kedutaan Besar Malaysia ke Indonesia di sini dilempar najis manusia oleh penunjuk perasaan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) pada satu demonstrasi, petang semalam.



Seorang daripada 37 penunjuk perasaan itu melemparkan najis ke dalam perkarangan kedutaan melepasi pintu pagar hadapan dan di atas kepala barisan Indonesia yang mengawal ketat di hadapan bangunan itu.



Mereka juga melepaskan najis ke atas bendera Malaysia yang dipijak di atas jalan tempat mereka berkumpul.



Kumpulan itu membawa lima bungkusan najis diletakkan dalam kertas bungkusan makanan, plastik serta kotak polisterin sebagai ‘hadiah’ untuk Duta Besar Malaysia ke Indonesia kerana Malaysia selama ini memberi ‘najis’ lebih kotor kepada Indonesia.



Tiba-tiba, seorang daripada mereka melempar bungkusan najis ke dalam pagar kedutaan dan najis dilepaskan atas bendera Malaysia yang dipijak mereka.
Demonstrasi itu menandakan kemarahan mereka terhadap Malaysia yang didakwa merendahkan maruah Indonesia dalam insiden di perairan Bintan, 13 Ogos lalu apabila polis Malaysia menahan tiga pegawai penguat kuasa Kementerian Kelautan dan Perikanan Indonesia. 



Ia juga untuk menyatakan kekecewaan terhadap kepemimpinan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono, yang didakwa lemah menghadapi Malaysia.



Berikutan kejadian lempar najis itu, polis Indonesia menangkap tiga pelaku. Demonstrasi berlangsung sejam.



Wakil kumpulan kemudian memberitahu wartawan bahawa mereka memberi kata dua kepada polis Indonesia, iaitu lepaskan rakan mereka daripada tahanan atau mereka akan melakukan operasi usir rakyat Malaysia petang ini. Operasi dikenali sebagai ‘Sweeping Rakyat Malaysia’ itu dirancang dilakukan di hadapan bangunan kumpulan itu di Jalan Diponegoro, Menteng, di sini.


see?..
lagu tu bleh x kite ''sweeping'' jugak rakyat mereka yg bermaharajalela kt sini?







TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Friday, August 27, 2010

Mengapa aku DIUJI...?


Salam.. =)

Takzirah hari Jumaat, Sempena cuti umum Nuzul Quran..
Bersama muhasabah diri...




Tqvm Mama Syafi..


Dalam segala apa yg berlaku dlm hidup kita ni, jgn lah kita mengeluh. Sesungguhnya kesemua itu ujian dari Allah. Ingat, kalau kesusahan itu ujian dari Allah. Jgn lupa, kesenangan tu juga adalah salah satu bentuk ujian juga dari Allah. Setiap kita pasti pernah diuji. Ujian itu tidak lain adalah supaya kita lebih hampir dgn Allah. Sesungguhnya Allah amat menyayangi setiap satu hambanya..
 
 


KITA BERTANYA :    
KENAPA AKU DIUJI? 
QURAN MENJAWAB
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," ("I am full of faith to Allah") sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan, sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta."
-Surah Al-Ankabut ayat 2-3 



KITA BERTANYA   :  
KENAPA AKU TAK DAPAT APA YG AKU IDAM-IDAMKAN? 
QURAN MENJAWAB
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
- Surah Al-Baqarah ayat 216 

KITA BERTANYA :   
  KENAPA UJIAN SEBERAT INI?  
QURAN MENJAWAB
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
- Surah Al-Baqarah ayat 286
KITA BERTANYA   : 
 KENAPA RASA FRUST? 
QURAN MENJAWAB
"Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman."
- Surah Al-Imran ayat 139 
KITA BERTANYA :    
BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA? 
QURAN MENJAWAB
"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan   perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah (be fearfull of Allah The Almighty) kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan)."
KITA BERTANYA :  
  APA YANG AKU DAPAT DRPD SEMUA INI? 
QURAN MENJAWAB
"Sesungguhnya Allah telah membeli dari org2 mu'min, diri, harta mereka dengan memberikan syurga utk mereka... ?
- Surah At-Taubah ayat 111
KITA BERTANYA   :
KEPADA SIAPA AKU BERHARAP? 
QURAN MENJAWAB
"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dari Nya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."
- Surah At-Taubah ayat 129 
KITA BERKATA :
AKU TAK DAPAT TAHAN!!! 
QURAN MENJAWAB
"... ..dan jgnlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yg kafir."
- Surah Yusuf ayat 12 





 


 



TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Thursday, August 26, 2010

Berita Baik pd. 25.08, 15th Ramadhan



Salam gumbira 16th Ramadhan.. =D


Berita baik utk saya adiah sempena 25.8...., juga anda diluar sana..
sib baek ai gred 53, leh gak merasa.. hihihihih
Syukur Alhamdulillah, 
drp. x dpt langsung, RM500 duit raya @ bonus ok wut?..
dpt. menampung poketku yg dh rabak ni..




PM umum lebih 1.24 juta penjawat awam, 590,000 pesara dapat RM500 sebelum 1 Syawal

KUALA LUMPUR: Lebih 1.24 juta kakitangan awam dan 590,000 pesara kerajaan mendapat durian runtuh apabila Datuk Seri Najib Razak semalam mengumumkan kerajaan akan membayar Bantuan Khas Kewangan sebanyak RM500, sebelum 1 Syawal.

Perdana Menteri dalam kenyataannya berkata, keputusan membuat bayaran kepada kakitangan Gred 1 hingga 54 dan pesara kerajaan itu diambil selepas mengambil kira kebajikan mereka, terutama bagi meringankan beban kos persediaan menyambut Aidilfitri.

Berita lanjut klik SINI



Another 14 days 2 go..
sabau.. sabauu!!



Diriwayatkan oleh Saiyidina Ali (r.a.) daripada Rasulullah S.A.W., sebagai jawapan dari pertanyaan sahabat-sahabat Nabi S.A.W. tentang fadilat (kelebihan) sembahyang sunat terawih pada bulan Ramadan :
Malam 1 : keluar dosa-dosa orang mukmin pada malam pertama sepertimana ia baru dilahirkan, mendapat keampunan dari Allah.
Malam 2 : diampunkan dosa-dosa orang mukmin yang sembahyang terawih serta kedua ibubapanya (sekiranya mereka orang beriman).
Malam 3 : berseru Malaikat di bawah �Arasy supaya kami meneruskan sembahyang terawih terus menerus semoga Allah mengampunkan dosa engkau.
Malam 4 : memperolehi pahala ia sebagaimana pahala orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.
Malam 5 : Allah kurniakan baginya pahala seumpama orang sembahyang di Masjidilharam, Masjid Madinah dan Masjidil Aqsa.
Malam 6 : Allah kurniakan pahala kepadanya pahala Malaikat-malaikat yang tawaf di Baitul Ma'mur (70 ribu Malaikat sekali tawaf), serta setiap batu-batu dan tanah-tanah mendoakan supaya Allah mengampunkan dosa-dosa orang yang mengerjakan sembahyang terawih poda malam ini.
Malam 7 : Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa serta menolong Nabi 'Alaihissalam nenentang musuh ketatnya Fir'aun dan Hamman.
Malam 8 : Allah mengurniakan pahala orang sembahyang terawih sepertimana yang telah dikurniakan kepada Nabi Allah Ibrahim 'Alaihissalam.
Malam 9 : Allah kurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hambanya seperti Nabi Muhammad S.A.W.
Malam 10 : Allah Subhanahuwata'ala mengurniakan kepadanya kebaikan di dunia dan di akhirat.
Malam 11 : Keluar ia daripada dunia (mati) bersih daripada dosa seperti ia baharu dilahirkan.
Malam 12 : Datang ia pada hari Qiamat dengan muka yang bercahaya (cahaya ibadatnya).
Malam 13 : Datang ia pada hari Qiamat dalam aman sentosa daripada tiap-tiap kejahatan dan keburukan.
Malam 14 : datang Malaikat menyaksikan ia bersembahyang terawih, serta Allah tiada menyesatkannya pada hari Qiamat.
Malam 15 : Semua Malaikat yang menanggung 'Arasy, Kursi, berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.
Malam 16 : Allah subhanahuwata'ala tuliskan baginya terlepas daripada neraka dan dimasukkan ke dalam Syurga.
Malam 17 : Allah kurniakan orang yang berterawih pahalanya pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.
Malam 18 : Seru Malaikat : Hai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha kepada engkau dan ibubapa engkau (yang masih hidup atau mati)
Malam 19 : Allah Subhanahuwata'ala tinggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.
Malam 20 : Allah kurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang solihin.
Malam 21 : Allah binakan sebuah istana dalam Syurga daripada nur.
Malam 22 : Datang ia pada hari Qiamat aman daripada tiap-tiap dukacita dan kerisauan (tidaklah dalam keadaan huru-hara di Padang Masyar).
Malam 23 : Allah Subhanahuwataala binakan kepadanya sebuah bandar di dalam Syurga daripada nur.
Malam 24 : Allah buka peluang 24 doa yang mustajab bagi orang berterawih malam ini, (elok sekali berdoa ketika dalam sujud)
Malam 25 : Allah Taala angkatkan daripada siksa kubur.
Malam 26 : Allah kurniakan kepada orang berterawih pahala pada malam ini seumpama 40 tahun ibadat.
Malam 27 : Allah kurniakan orang berterawih pada malam ini ketangkasan melintas atas titian Sirotolmustaqim seperti kilat menyambar.
Malam 28 : Allah Subhanahuwataala kurniakan kepadanya pahala 1000 darjat di akhirat.
Malam 29 : Allah Subhanahuwataala kurniakan kepadanya pahala 1000 kali haji yang mabrur.
Malam 30 : Allah Subhanahuwataala beri penghormatan kepada orang berterawih pada malam terakhir ini yang teristimewa sekali, lalu berfirman:
"Hai hambaKu : makanlah segala jenis buah-buahan yang engkau ingini hendak makan di dalam syurga, dan mandilah engkau dariapda air syurga yang bernama Salsabila, serta munumlah air daripada telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad S.A.W. yang bernama �Al-Kauthar�."

Alhamdulillah, semoga semua yang beragama Islam dpt menunaikan solat Terawih dan mendapat ganjaran drpd Allah swt.



TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Wednesday, August 25, 2010

Sembelih Anak Sendiri - Lagi Tragedi Ramadhan


Salam 15th Ramadhan, bersamaan 25 Ogos ..


1st salam takziah utk keluarga mangsa di Kelantan semalam.. Dunia skrg semakin kejam agaknya sehingga tergamak menyembelih anak sendiri, darah daging sendiri.. Kalo n3 saya seblum ni, anak sendiri juga yg. menjadi mangsa ibubapanya sendiri, kali ni pun sama.. 

Ya Allah, Nauzubillah la ianya terjadi pdku, sehingga hilang segala pertimbangan. Permudahkanlah perjalanan hidupku, tunjukkan aku jalan yg lurus, kurniakan aku hidayah-Mu  Ya Allah. Berikan aku kesabaran & kekuatan dlm hadapi dugaan serta cabaran yg mendatang, aminn..

Semoga ianya menjadi pengajaran buat saya & kalian jua hendaknya.. 






  • Mohd. Adam Muszhaffar, 3, temui ajal di dalam bilik air rumahnya semalam angkara perbuatan bapanya.
  • Suspek berusia 33 tahun yang dipercayai menghidap sakit mental, kemudian cuba membunuh diri dengan mengelar lehernya.



Berita penuh klik kat SINI




TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Monday, August 23, 2010

Angkara MERCUN- Budak maut stor mercun meletup


Salam 13th Ramadhan.. =)




Cerita berita yg saya paparkn ini adlh korban nyawa paling ngeri setakat ni angkara mercun!.Balik kije ptg semalam, mak sedara*guru KEMAS* de gitaw srg budak tadika maut, dengan otaknya terhambur kluar dan jasadnya tersangkut di dahan pokok berhampiran tempat kejadian.. *Nauzubillah*
Kejadian berlaku di Kg. Seberang Baruh, Kuala Terengganu kira² 5km dari rumah saya. My mum de gitaw die pun de terdengar letupan kuat sekan bunyi tong gas pecah time kejadian berlaku. Buletin Utama-TV3 & TV9 pn de siarkan berita ni malam tadi.. Saya dengar pun cukup ngeri taw!.


Dengar cite lagi, rumah tinggal tu dipercayai port tempat simpan mercun seludup. Ya Ampun, siapla kena heret ke muka pengadilan dorang tu nanti. Kawasan kejadian tu jugak area umah my pren, juga jalan shortcut tuk kitorang ke Pasar Chabang 3 incase x pakai helmet... :P

Pe pon, AlFatihah dan salam takziah tuk keluarga mangsa.








KUALA TERENGGANU 22 Ogos - Sebuah rumah lama yang dijadikan stor menyimpan mercun dan bunga api di Kampung Seberang Baruh Cabang Tiga, di sini hari ini, meletup dan mengorbankan seorang budak lelaki berusia enam tahun yang tercampak dan melambung di atas pokok sejauh kira-kira 15 meter.
Letupan dahsyat pada pukul 12.30 tengah hari itu mengakibatkan mayat mangsa, Khairil Arif Ayub terlekat di celah dahan pokok berhampiran rumah tersebut selain sebahagian kepalanya berkecai.
Dua lagi mangsa berusia 19 dan 20 tahun cedera parah dengan kaki salah seorang daripadanya hancur.
Kedua-duanya yang belum dikenal pasti identiti masing-masing ditemui bergelimpangan di depan halaman rumah itu dalam keadaan berlumuran darah.
Mayat kanak-kanak malang itu hanya dapat dibawa turun oleh penduduk kampung kira-kira setengah jam selepas kejadian.
Mangsa-mangsa yang parah dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk rawatan kecemasan.
Mayat mangsa yang merupakan anak tunggal kepada pasangan peniaga, Ayub Abd. Rahman, 28, dan Kamariah Suffian, 25, itu turut dibawa ke HSNZ untuk bedah siasat.
Tinjauan Utusan Malaysia di tempat kejadian hari ini mendapati, keadaan bahagian depan dan anjung rumah tinggal berkenaan musnah akibat letupan tersebut.
Seorang saksi, Nurshefli Azhar, 36, berkata, letupan itu mengejutkan dirinya yang ketika itu sedang berehat di rumahnya tidak jauh dari tempat kejadian.
Katanya, gegaran itu turut dirasainya dan dia yang menjengah ke luar rumah melihat asap tebal dari arah rumah tinggal terbabit.
Dia terus bergegas ke lokasi kejadian lalu mendapati dua remaja lelaki bergelimpangan di atas tanah di halaman rumah.
"Saya tak pernah dengar bunyi letupan sekuat ini dan saya terus ke tempat kejadian dan terlihat dua remaja cedera parah," katanya.
Katanya, seorang daripadanya, tidak sedarkan diri dengan sebahagian kakinya hancur manakala seorang lagi di bawah timbunan kayu.
"Pemuda yang cedera itu sempat beritahu saya ada seorang lagi budak jadi mangsa lalu saya naik ke atas rumah untuk mencarinya sehinggalah saya jumpa mangsa (Khairil Arif) terlekat di atas pokok dalam keadaan mengerikan," katanya ketika ditemui di sini hari ini.
Dalam pada itu, Ketua Polis negeri, Datuk Mohd. Shukri Dahlan ketika ditemui pemberita di tempat kejadian hari ini menyifatkannya sebagai kejadian paling dahsyat di negeri ini yang membabitkan mercun.
Beliau memberi jaminan polis sedang menjalankan siasatan lanjut termasuk pemilik bahan-bahan berkenaan.
Katanya, pihaknya menubuhkan pasukan khas berhubung kejadian itu agar siasatan terperinci dapat dilakukan.
"Kita juga minta bantuan Unit Forensik daripada Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur untuk bantu kita jalankan siasatan mengenai kejadian ini.
"Kita harap orang ramai jangan terlalu ghairah mencari keuntungan dengan menjual bahan terlarang dan membiarkan anak-anak bermain mercun," ujarnya.


Berita selanjutnya klik SINI




TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Wednesday, August 18, 2010

Cerita Awal Ramadhan Kami..

Salam.. =)


Alhamdulillah,
sedar tak sedar harini dahpun masuk 1 minggu pose..
lagi 23 hari ye kengkawan..
sabau.. sabau..

bercakap bab awal pose ni,
ye,.. Syukur ke hadrat Ilahi krn thn ni
pesday pose i dpt berbuka ngan mereka yg tershayang!
beza ngan thn lepas ye..
hanya lastday aje dpt buke pose sama²kn.. :(

Now, si Dia pn dh selamat sampai ke sana,
kembali menyambung tugasnya yg. terhenti seketika..
huhuhuhu, winduuuu lass... feeling jap..
rase cam zmn² kapel ghitew lak..
yup, mengimbas zmn cintan dulu..
 si Dia sanggup sakit pinggang 6jam naik bas,
sanggup every week ulangalik ngan WCA dr. Selayang - Kemaman rite?
semata² nk jupe mata air  + buke pose sama² kn.. =)
huhuhuh, hebatnya penangan chenta asmara kala itew..

Selain tu,
awal Ramadhan ni juga sempat kami blk berbuka sama kuarga mertua..
itulah sebaik²nya kan..
tak kisahla wlpn ianya sekejap aje ...
janji balikkk!!!

tapiiii......
i tak sempat nak shopping raya la weiiii...
bler nak poie niiii...
hhwwwaaaaa!!!!!!!!


3 of us...


miss dat moment muchhh!!! 
♥♥♥






TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Monday, August 16, 2010

Keluarga disimbah asid.


Salam.. =)

Sebenarnya i nk post cite lain arini,
tp bler tgk paper kosmo arini trus sentap..
sakit hati pun ade..
Hilang akal beno manusia skrg ni..
baru 2 mlm lepas dgr suami bunuh isteri, disyaki sakit mental..
okla, boleh dimaafkan lagi dh de rekod camtu..
makin menjadi² lak lately ni ekk..
makin dibendung, makin parah..
dhla bulan Ramadhan, lg hebat dugaannya..

ni tak..
sedih tgk!!
Kemungkinan besar hilang penglihatan gara² perangai bapaknya itu..
Apalah malangnya nasib si anak tu..
Aduhaaiiii..
Nauzubillah, mintak² dijauhkan perkara mcm ni..





KUALA TERENGGANU - Seorang wanita tidak menyangka suaminya sanggup membawa asid untuk mengugutnya mendapat wang sehingga menyebabkan dia tiga beranak dan ibunya melecur di Kampung Sekayu, Hulu Terengganu semalam.
Dalam kejadian pada pukul 1.45 pagi itu, suspek dipercayai bertindak demikian kerana berang dengan keputusan mangsa yang telah berpindah pulang ke rumah ibunya dan dalam proses memohon penceraian dengan suspek.
Semasa kejadian suspek didakwa memecah masuk rumah ibu mangsa dengan membawa bersama sebungkus plastik mengandungi cecair asid.
Kehadiran suspek mencetuskan pertengkaran dengan mangsa sebelum mangsa cuba merebut bungkusan asid itu dan menyebabkan cecair itu terkena mangsa.
Tindakan suspek itu menyebabkan mangsa Che Ku Zaimah Che Ku Awang, 28, cedera di muka dan kedua-dua belah tangan serta bahagian belakang badan.
Turut melecur dua orang anak mangsa, Nurul Dahyatul Fazlinda Khalid, 8, dan Mohd. Irfan Firdaus, 2, serta ibunya, Minah Omar, 56. Masing-masing melecur di beberapa anggota badan.
Paling teruk, Nurul Dahyatul yang mungkin hilang deria penglihatan apabila seluruh muka sehingga paras dada kanak-kanak itu terkena asid.





p/s: Huh, memalukan rakyat ganu aje.. :P







TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Tuesday, August 10, 2010

Salam Ramadhan 1431H



Salam.. =)




Apabila telah tiba Ramadan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup semua pintu neraka dan diikat semua syaitan.
(HR Imam Bukhari, Muslim, Nasai’e, Ahmad dan Baihaqi);







.. ampun maaf dipinta wat sume kengkawan kat luar sana
sekiranya ada silap bicara ataupun sebarang komen² yg kurang disenangi..





TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Monday, August 9, 2010

My N73


Salam pagi Isnin.. =)




huhuhu..
sedey la frens..
my oldtimer N73 dh nazak la.. =((
hwaaa.. itu aje hp yg de rite no psl my 'sabun' dh ilang..
salu aje kuo memory low, sdgkan byk lg memory space yd. de..
eh, korang nyer hp pernah kd camtu x?
ke angkara sang virus durjana ni..
nk kata salu donlod tenet via hp, tak pernah..
filem biru pn takde..
waaaa..
ataupun mmg die nk yg. baru kot.. ;p
hihihihi..

any suggestion?
kalo bleh nk yg bleh video kol..
teeeet.........

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Saturday, August 7, 2010

Doa- Jika Diri Sedang Buntu


Salam.. =)

Jika berada dlm keadaan buntu dan keliru,
kita kadangkala sukar mencari jln keluar atau penyelesaian.
Hati terasa seakan dihimpit tekanan dan jika tidak dikawal, 
ianya boleh mengganggu emosi & pemikiran.
Namun,
kepada-Nya kita mengadu.
Dia Maha Mendengar dan Maha Mengetahui...
Berdoalah....
kerana dengan doa,
ia boleh mengubah nasib seseorang..




"Ya Allah aku mengakui kepaada-Mu,
lemahnya kekuatan diriku,
sangat terbatasnya kecerdasan dan kehinaan diriku atas manusia,
dengan rahmat Engkau Ya Allah Tuhan Pemelihara sekian alam.

Engkaulah Tuhan Pemelihara sekalian orang- orang daif.
Engkaulah Tuhanku, kepada siapakah Engkau meyerahkan aku,
kpd org asing yg mengusir aku atau kpd musuh yg menguasai urusanku?
tetapi meskipun demikian aku redha asal saja Engkau tdk memurkai aku.

Kemaafan-Mu lebih besar,
dari dosaku..
aku meminta dgn Nurzat-Mu yg menerangi semua kegelapan,
dan dgnnya menjadi baik urusan dunia dan akhirat,
semoga aku tidak tertimpa kemurkaan-Mu dan Azab-Mu.
Pada-Mu sumber keredaan, 
sehingga Engkau redhai aku.
Tidak ada daya dan kekuatan selain dgn kekuasaan-Mu Ya Allah,
Amin!!"


-Nur|Ogos2010-






TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Wednesday, August 4, 2010

Selamat Hari Tua!!!

Salam.. =)

Specel dedicated to en. Somi







somi31







speechless..
itu aje!!!
;p










TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D




Related Posts with Thumbnails