Saturday, February 5, 2011

Sempena Tahun Arnab mengikut kalendar cina....


Salam.. =)

Gong Xi, Gong Xi..
oleh kerana tahun ini adlh tahun arnab mengikut kalendar cina..
Alya dapat...


*
*
*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

arnabun!
yg telah lama die idamkan..
hari ni sarian duk men pet die, 
suka sgt la tu.. =D

ARNAB
Tahun : 1939, 1951, 1963, 1975, 1987, 1999, 2011
Perwatakan : Hati mudah tersentuh dan kaya kasih sayang. Anda gemarkan ketenangan dan kedamaian. Sifat diri yang tenang membuatkan anda jarang bertindakbalas pada cabaran dan musuh. Anda tidak gemar bersaing dan lebih rela mangaku kalah daripada hidup dalam tekanan.
Percintaan : Bergantung harap dan hidup pada insan yang disayangi bukan cara yang bijak dalam hubungan kasih sayang. Sesekali anda harus bertegas dan membuktikan anda mampu berdikari agar orang disayangi lebih menghormati anda.
Pasangan serasi : Kambing, Babi

NAGA
Tahun :
1940, 1952, 1964, 1976, 1988, 2000, 2012
Perwatakan : Kekuatan mental dan sentiasa bersikap positif adalah kelebihan diri. Memiliki tenaga yang luar biasa dalam melaksanakan tanggungjawab. Kelebihan ini menyebabkan ada waktunya diri anda dijauhi rakan apabila mentafsir anda sabagai penakluk.
Percintaan : Anda selalu mambayangkan kesempurnaan dalam segala hal meyebabkan pasangan berasa rimas dan kurang selesa. Tidak salah mengimpikan yang terbaik namun biarlah berpada², mengikut kemampuan diri serta keputusan itu sesuatu yang amali.
Pasangan serasi : Monyet , Tikus

ULAR
Tahun : 1941, 1953, 1965, 1977, 1989, 2001, 2013
Perwatakan : Mudah mesra, cergas dan petah berkata². Setiap tindakan diawasi teliti, terancang dan penuh berhemah. Anda mampu menjadi ketua yang baik Cuma ada ketikanya sifat terlalu yakin dengan kebolehan diri menyebabkan anda kecundang.
Percintaan : Anda seorang yang bijak bermain cinta. Malah apabila berkesempatan anda tidak ragu² membeli beberapa hati dan jiwa dalam masa serentak. Awas, jangan sampai rahsia terbongkar kerana ada ketika gula yang ditanak di tepi bibir mampu menjadi racun!
Pasangan serasi : Ayam, Lembu

KAMBING
Tahun : 1943, 1955, 1967, 1979, 1991, 2003, 2015
Perwatakan : Seorang yang lemah-lembut dan mudah beralah. Apabila berada dalam keadaan tertekan anda gagal membuat keputusan dengan bijak. Hidup berkeluarga adalah syurga anda. Bijak merancang kewangan dan mengatur belanjawan. Bagi anda lebih baik bersakit² dahulu demi mencapai kesenangan kemudian.
Percintaan : Jangan biarkan pasangan terlalu menguasai anda. Walaupun sayang atau cinta, ia tetap ada batasnya. Beralah pada perkara yang tidak wajar bukan bijak dan bukan bukti cinta. Ketegasan diri amat perlu agar anda tidak terlalu sengsara seandainya ditinggalkan.
Pasangan serasi : Arnab, Babi
 p/s: Asben banak thn ni.. hehehe, kambing???..  senirik mau ingat ye laling!!.. :P
cop, bijak merancang belanjawan & mengatur kewangan, bia betikkkk...??
KUDA
Tahun :
1942, 1954, 1966, 1978, 1990, 2002, 2014
Perwatakan : Anda seorang yang dinamik dan berjiwa lasak. Dalam apa jua keadaan anda mampu menyesuaikan diri. Seorang pengkritik yang hebat namun jujur. Ramai manjauhkan diri dari anda kerana tidak sanggup mendengar pendapat jujur anda mengenai kelemahan mereka.
Percintaan : Jikalau hati sudah suka, jiwa sudah cinta, tidak salah kita berkongsi perasaan. Ketepikan ego dan belajarlah memahami perasaan orang lain. Rendahkan suara, kurangkan tingkah laku yang agresif agar pasangan boleh menerima anda. Belajarlah menerima kekurangan pasangan seadanya!
Pasangan serasi : Babi, Harimau

MONYET
Tahun : 1944,1956,1968,1980,1992,2004,2016
Perwatakan : Anda bijak dan berdaya penarik. Kelebihan semulajadi ini memberi peluang kepada anda menguasai orang dan keadaan sekeliling. Bagi teman yang bermasalah, anda diibaratkan pendengar setia. Sungguhpun ada masanya anda berpura² dan tidak memberi sebarang bantuan, namun keceriaan anda mampu meredakan tekanan insan lain.
Percintaan : Awas, jangan terlalu bijak bermain kata², menabur janji manis sehingga kekasih pergi. Anda juga jangan rambang mata sehingga kasih dan cinta mudah diberi kepada semua yang berkenan dihati.
Pasangan serasi : Naga, Tikus
 p/s: ai lahir tahun ni.. see, "Anda bijak dan berdaya penarik".
Oh tidak, aku tak pandai la bermain kata² & menabur jaji manis.. katakan itu dustaaaa... :P,
ai tak rambang mata, setia pd yg '1'.. heheheheh..
AYAM
Tahun : 1945, 1957, 1969, 1981, 1993, 2005, 2017
Perwatakan : Seorang yang tidak gentar dengan cabaran. Setiap rintangan dihadapi dengan penuh berani dan terbuka. Bagi anda masalah mencetuskan semangat baru dan membina jati diri. Anda juga lantang memberi pendapat dan bijak mencari kelemahan insan lain untuk dikritik. Anda jujur memberi pendapat Cuma sifat terlau berterus terang ada ketika melukakan perasaan orang.
Percintaan : Tunjukkan kesungguhan anda menyayangi dia dengan sikap positif bukan sekadar membawa dia ke hulu ke hilir tanpa bukti yang meyakinkan dan menjamin masa depannya.
Pasangan Serasi : Lembu, Ular

ANJING
Tahun : 1946, 1958, 1972, 1982, 1994, 2006, 2018
Perwatakan : Bersifat pelindung dan menjaga kebajikan orang sekitar. Pendendam adalah sifat buruk anda. Anda terlalu sensitif menyebabkan ada ketikanya anda sukar difahami. Berbanding zodiak lain, anda juga seorang yang tegas mempertahankan hak.
Percintaan : Anda memang seorang pendebat yang hebat namun tidak perlu menunjukkan jaguh kepada orang yang dikasihi, anda hanya melukakan hatinya. Kurangkan pertelagahan.
Pasangan serasi : Harimau, Kuda
 p/s; Alya lahir thn ni.., mmg kengkadang bersifat pelindung..
sbg contoh, kat arnab die arini.. 
BABI
Tahun : 1947, 1959, 1971, 1983, 1995, 2007, 2019
Perwatakan : Anda mudah berkongsi kesusahan orang. Malah sanggup bersusah payah membantu mereka yang memerlukan. Cuma anda perlu berhati² kerana ada waktunya kebaikan anda disalahertikan. Rezeki anda selalu murah. Cuma perlu gigih berusaha dan buang sifat malas dan suka bersantai yang menebal dalam diri.
Percintaan : Jangan asyik berbelanja mewah dan mengharapkan belanja sidia. Dalam mencari kerukunan hidup berdua, biarlah bersama² menyumbang ke arah kesenangan.
Pasangan serasi : Arnab, Kambing

TIKUS
Tahun :
1936, 1948, 1960, 1972, 1984, 1196, 2008
Perwatakan : Seorang yang bersemangat tinggi dan tidak pernah berputus asa. Cuma anda sering bersikap tergesa² dalam melaksanakan cita². Anda juga harus belajar membuat timbang tara agar setiap keputusan benar² berhasil.
Percintaan : Banyak tindakan dan keputusan anda gagal mencapai matlamat. Ini menimbulkan perasaan cuak dan curiga orang yang disayangi. Apakata anda berbincang terlebih dahulu dalam merancang masa hadapan agar masa, wang dan tenaga tidak sia². Dan, jangan sesekali membabitkan wang sidia!
Pasangan serasi : Naga, Monyet

LEMBU
Tahun : 1937, 1949, 1961, 1973, 1985, 1997, 2009
Perwatakan : Bijak menyimpan rahsia dan boleh dipercayai. Anda lebih gemar menyempurnakan sesuatu perkara secara berkumpulan. Ada ketikanya anda terlalu bergantung pada ketua dan kurang berkeyakinan pada diri sendiri. Sifat taat keterlaluan sering membuatkan anda gagal menyerlahkan kemampuan diri.
Percintaan : Anda memang seorang yang berkasih hanya pada yang satu. Namun kelemahan diri tidak mampu menzahirkan kasih sayang menyebabkan anda sering kecewa. Sesekali tidak salah dan tidak jatuh martabat jiakalu meluahkan perasaan yang tersirat. Ia pemanis hubungan.
Pasangan serasi : Ular, Ayam

HARIMAU
Tahun : 1938, 1950, 1962, 1974, 1986, 1998, 2010
Perwatakan : Gaya diri yang bersahaja amat memikat. Anda seorang yang berani dan tidak gentar pada cabaran. Karisma dan kecerian diri seiring menyebabkan orang keliling anda menghidu masalah anda. Cuma anda sukar menerima kekalahan atau kelebihan orang lain. Kekurang diri boleh menyebabkan perasaan anda terganggu.
Percintaan : Kawal perasaan dan rasa cemburu dalam hubungan dua hati. Dik terlalu sayang, sifat cemburu anda ada ketikanya begitu bergelora. Mencintainya tidak bererti sentiasa di sisi atau menakluki dirinya. Pasangan juga pelu kebebasan menentukan kerjayanya.
Pasangan serasi : Kuda, Anjing



credit: http://www.tokeikedai.net.my/v8/index.php?name=News&file=article&sid=2774



Nak tambah pendapatan tru Heartbeat?
Klik SINI utk maklumat lanjut..



TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

3 Sila Komen Disini ♪♫♪:

d_tieah said...

Comel owh..
Pernah ade rabbit 2 ekor dulu kat rumah..
Tapi skrg tak de dah, mati..

http://dhatieku.blogspot.com/2011/02/aidil-zafwan-dan-zaquan-adha-junior.html

Yan said...

Akak pun penah bela 2 ekor. Biarkan ada di halaman. Come sgt. Tp akak geli.. Now dah mati.


Eh..kita sama taun lah.. Monyet..

mama_iris said...

comel....tapi kompem nurul takot..sbb arnab bergerak secara mengejut....




Related Posts with Thumbnails