Thursday, May 26, 2011

Api.. kecik jd kawan, beso jd lawan!!


As Salam..

 Ni rentetan cerita psl nenek pertaruh nyawa demi cucu
Ekceli aku tataw nk start dr mana..
meskipun hampir 1 bln dh berlaku,
rasa cam baru je berdepan ngan situasi sedih cenggitu..
apepun perkara yg nk aku citekan ni moga² dpt jd peringatan,
pedoman tuk aku serta kalian sume..

ye, benar kata pepatah..
Api masa kecik jadi kawan, bila dah besar jd lawan.. ;p

Khamis, 28 april aritu cam biasa rutin harian kt kije..
hanging around manjang, server tenet down lg!
x sarap, bajet nk kuo lunch ngan opismate kat port biasa..
trime kol dr umah, masa tu jantung dh berdegup laju
psl ape, kalo nek je no. tepon umah..
mesti ada yg urgent ma nk bgtaw..
kl x, ma x kan kol sesaje waktu kije..

pickup kol,
terkejut mak bgtaw umah mak sedara aku 100% hangus dijilat api..
MasyaAllah.. rase cam mimpi plak..
Dh sedara tu rase gak sedih ngan peristiwa yg menimpanya..
cubit paha kiri, paha kanan pn terasa kan..
mintak izin ngan boss kuo awal..

Sampai je kat lokasi,
mmg dh tinggal tunggul segalanya, ada bara api masih menyala..
Mak sedara aku pn baru sedar dr pengsan, sedih sgt tengok!!

gambar yg sempat di snap..




ni yg bdk situ bluetooth, die sapai time api marak..


tinggal tunggul dh .. ;-((

 bahagian dapur .. ;-((

 anak musang dh rentung, pn gagal diselamatkan ..

Memang ada hikmah disebalik dugaan itu..
Bantuan dr mereka yg prihatin tak putus² di terima..
baik NGO mahupun org perseorangan..
org kg x pyh ckp r..
rata² mereka yg dtg menghulur bantuan, mahupun kata semangat..

nak dijadikan cerita,
30 April PM, Dato' Najib ada Program Turun Padang (PTP) di kwsn kg. mak sedara aku tu..
maka, berkesempatanla pak sedara aku ni berjumpa ngan PM kite ni
& beliau ada menghulurkan bantuan..
Alhamdulillah!!! Allah mempermudahkan segalanya..
Amin!!!



P/S: 
 teringat kata² arwah tokki.. 
"pencuri, kalo mencuri tak ambil sume brg .. amek yg die nak aje..
tp kalo ngan api ni, sume die sapu licin" 
ye, betul kata² arwah.. ;p




Nak tambah pendapatan tru Heartbeat?
Klik SINI utk maklumat lanjut...

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

6 Sila Komen Disini ♪♫♪:

Ilhamny.com said...

kesian..takutnyerr tgk..tapi alhamdulillah mak sedara xde apa2..yg sedihnya tinggal seelai sepinggan la kan, nak mulaka idup baru dari '0' susah tu...

Fieza79 said...

ya allah sedih nya tgk keadaan rumah yg dh di mkn api tu...mungkin ada hikmah nya...hrp dorang besabar byk2..

efa fairuz said...

kesiannya tengok anak musang tu.. ish.. dengan api ni semua habis kan.. tinggal rangka je.. :(

aanie said...

betul la kata arwah tokki tu...

sedih tgk keadaan rumah ni...harap mereka tabah...apa puncanya ni??

ieda said...

betul tu dik .. api nie bukan boleh di buat main2 kan .. bila musnah habis semusnah2 nyaaa ..

tapi alhamdulillah x der yg cedera .. kerana nyawa tuu tiada nilainya ..

Softtouch [Hanim] said...

Alhamduliilah xde kemalangan jiwa yg blaku...syukur..




Related Posts with Thumbnails