Monday, May 23, 2011

Kisah Sedih Tragedi Tanah Runtuh Di Rumah Anak Yatim, Hulu Langat..


As Salam..

Sesungguhnya, tersentuh jua emosi bile baca paper Metro arini..

“Saya tarik tangan adik ketika kami lari menyelamatkan diri, tapi kaki adik tersangkut pada besi khemah dan dia jatuh. Saya tarik lagi tangannya tapi runtuhan batu mula menuju ke arah kami dan menimpa kepala adik. Saya mahu mengorek tanah mencari adik, namun orang ramai menghalang. Saya terus menangis kerana hanya mampu melihat adik tertimbus di depan mata.”
Demikian luahan Mohd Awie Abdul Latif, 11, menceritakan detik kematian adiknya, Mohd Riezman, 9, dalam tragedi tanah runtuh yang meragut 16 nyawa dan mencederakan sembilan penghuni Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa, Hulu Langat dekat sini, kelmarin. 

baca berita penuh kat sini

SEBAK...
Awie yang sebak ditenangkan bapa saudaranya di Rumah Mayat Hospital Kuala Lumpur, semalam.

SYAHDU...
jenazah tujuh korban tanah runtuh disembahyangkan di Masjid Sultan Hishamuddin Alam Shah, Hulu Langat.


Bagi pendapat saya,
tak perlulah menuding jari pada pihak yg berkenaan tak berdaftar dgn pertubuhan anak yatim,
Usaha mereka membantu anak yatim pun perkara yg mulia..
adalah  lebih baik kita sama membantu dlm meringankan beban mereka,
tak kiralah melalui bantuan kewangan mahupun doa² utk mereka..


Gambar dirakam sebelum kejadian tanah runtuh tersebut..
picca credit to fb


Salam Takziah & AlFatihah utk para ahli syurga,
semoga kalian tenang disana..
Amin!!!








Sesiapa pun boleh mengundi!!!


Nak tambah pendapatan tru Heartbeat?
Klik SINI utk maklumat lanjut..

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

9 Sila Komen Disini ♪♫♪:

ieda said...

x tahan tgk yg paling kecil disitu .. huhuu x tahu samaada yg kecil tuu terlibat atau tidak .. :(

p!nkerton said...

tu la, sedihkan.. semoga semuanya ditempatkan di syurga, Amin..

LYAfrina said...

xpe..ank2 ni smua ahli syurga..

tp bab nak menunding jari tu buat apa lg?? bila jd mcm ni semua y buruk nk dikeluarkan... at least, pihak ni masih sudi membela nsib ank2 yatim.. sama2 doakn ketenangannyer disana, amin

cik dah ganu kiter said...

sedih& sayu kan...x terkata rasenyer bila melihat dorg jadi mangsa...


salah sorg mangsa terawal adalah jiran kakak ipar..

MamaYatie said...

mmg..sedih giler...moga Jannah tempat mereka..insyaallah..semoga keluarga mereka redha dgn takdir ini

makdara TERdiva said...

alfatihah buat mereka yang telah pergi..sedih pilu masih terasa :(

Nur a.k.a admansyah said...

sedih kan awak??? ahkak pun tak suke biler ada pihak yang menyalahkan kewujudan rumah tersebut! Isu politik sbnr-nyaaa
Yg ptg, yg bersedekah tur kalo niat depa ikhlas... pahala & doa2 anak2 yatim tur cukup byk utk bekalan di akhirat, kan? kite ambil cth yg baik....

sue a.k.a umi akif said...

al-fatihah...mlm td tgk 360 kat tv3...menitis air mata..

efa fairuz said...

sdih sangat, tapi insyaAllah ahli syurga lah mereka..

tak patut lah time2 runtuhan ni boleh pulak ada pihak yang mengungkit rumah anak yatim ni tak berdaftar lah ape lah..semua benda nak dipolitikkan..

bantu lah dulu yang mana patut, ini awal2 dah ckp pasal lesen.. ish manusia sekarang..




Related Posts with Thumbnails