Tuesday, September 13, 2011

Cerita 1 Syawal 1432H


Salam Lebaran 1432H

Turn pagi raya cam tahun lepas² gak,
Beraya kat K.Trg dlu pastu baru gerak ke Kemaman..
Kami takde mengamalkan istilah ikut turn memandangkan
cara maumuzakarrah & diplomasi masih lg digunapakai kedua² belah pihak.. =)

Ahamdulillah, asben pun paham aku adikbadik sket..
Takde si Alya, sunyi sepi lol umah tok ma wlpn kdgkala rasa cam mau sumbat earplug!
Tambah plak, tahun ni abang ipar aku dpt cuti raya & beraya kat K. Trg..
Maka lagi happening la umh tokma!!
Bakar sate pun aku sempat makan 2 cucuk aje.. ;-p

Tradisi kebiasaan,pas salam- salaman,
Kunjung- mengunjung sanak sedara yg keliling umah tepi tangga je dlu..
Takleh jauh² sbb mau blk Kemaman plak..
Picca pun x byk snap, asik di posisi yg sama aje
Memasing sibuk nk mengunyah, mentang²la dh bleh mkn..
Ni ajela kenangan kami di Aidilfitri kali ni.. =)

Kami sekuarga..

Ni picca yg self- timer snap sebelum picca post ni..
Sbb tu kat post tu korang nampak Alya cam nk lari aje kan..
Alya suke sgt bg spoiled gambo,
Korek idung la, duk terkangkang la..
Asben terpaksa kepit, tp terlajak gak.. huhuhu..
Asben & Alya

Asben aku thn ni save bajet sket..
Die tamau bli baju melayu sepasang,
Nk baju aje sbb die kate blk solat sunat tu dh tuko ke jeans,
Jd wat rugi aje bli sepasang..
Heheh, aku ok aje.. suke ati lol..
Mau kain pelikat aje, tu pun mau matching gak ngan kaler ijau.. ;-p
Dorang lagikk..
tp suke ngat picca ni, serasi ghitttuu.. =)
Kami ber2 with kitty.. =)
Uits, Kitty pun mau beraya jugak wlpn kakinyer cedera 
*nnti aku cite kedian*



sampai kat sini dlu ler cite 1 syawal,
byk sgt picca nk aku tapis dlm folder tu..
rajen² nnti aku aplod terus,
yihhaaa.. broadband pun dh de dlm genggaman ni.. =D

Esok opis aku ada majlis sambutan hari raya ..
wat kecil² aje, base on bajet yg x seberapa tu..
tu pn mujur gak dpt ehsan sumbangan $$ kelab staff,
kalo x, x merasoo...

psstt, esk kena melaram la ye..
boss dh sound suh pakai baju raya,
yg lelaki, baju melayu & samping.. =)






TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

6 Sila Komen Disini ♪♫♪:

mekchu said...

beraya dgn kain pelekat aje? mmg sempoi.. hehehe..

LYAfrina said...

comel lok kaler ijau ni...
hehe2,tsyum tgk pic alya... mcm2 gaya dia..he3,,

Fieza79 said...

asben kak fieza pun lg suka pakai kain pelekat pagi raya..tp thn dpn dh warning siap2 suh beli sepasang baju melayu siap bersampin pulak...hehee blh plak mcm tuu..

leily...kita sama..asben sgt memahami kite adik badik sket so tiap kali raya balik umah mak kite dulu...no turn..best!

MamaYatie said...

asben saya kalo turn raya kat perak pun suka pakai kain pelekat..pah tu tukor jeans..tp bila raya trg br pakai complete..segan dia kata sbb tngk org trg pakai kemah molek..hahaaa

Huda said...

bagus save budget kan :) sukela ijo ni :)

anisalya said...

cute je pakai kain pelikat pagi raya. husben saya time solat kat rumah boleh la pakai kain pelikat. kalau nak ke masjid dia rasa janggal.




Related Posts with Thumbnails