Tuesday, October 4, 2011

Si Kecil Kitty yg kecederaan.. :-(


As Salam.. =)


Seminggu seblom raya ritu,
sahabat karib Alya, si kitty injured sket..
tokma ckp, bdn die penuh ngan lumpur,
mayb bercakaran le sesama seniri berebut betina kot!

 pastu tgk jln pun terhencot², kesian plak!
cubala try urut manela taw menjadi..
sapu ngan minyak gamat, kitty jilat plak.. ;-p

hari ke-2 mcm ghitu gop, start kureng makan..
haisshh, takbleh jd ni.. kang mati plak susah!
dhler kucen adiah besday si Alya, beli plak tu..
so, take a responsibility sbg penjaga,
aku bw la ke Klinik Haiwan yg berdekatan..

aku bawak si Alya sekali supaya die tgk prosedur yg dijlnkan..
sebenarnya, ni bkn pestime aku bw kucen ke klinik..
mmg dr bela kucen baka kampung dlu dh pernah bw tuk rawatan..
lg haru, nek moto aje  time tu, siap ngan kotak bagai.. ;-p

: Patient waiting patiently :
 

kejap aje prosesnya,
pas soalselidik sket,
kena inject sejarum.. dah siap!!
inject je psl nk kurengkan bengkak & sakit,
mujur bkn patah, kalo tak tempang la kucen aku tu.. ;-(














TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

15 Sila Komen Disini ♪♫♪:

ratusiput said...

bila kite sygkan haiwan camni la kan.ratu dulu 2 eko kucing.pastu arnab.bertahun2 bela pastu sakit.lumpuhla.termakan lipas yg dah kena ridsectlah.uwaaa...sedih sgt2.skang taknak bela pape lg dah :(

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Comelnye kuceng Alya..bulu dia cantik..manja sungguh dia dgn alya..siap tido lentok2 lg..geramnye..comel sungguh..

LYAfrina said...

comelnyer... geram tgk..lya pon cat loversssssss.. blh geng ni alya & alyani..he3

eima said...

dah ok ke kucen tu .. nama pe ek ??
dah lalu mkn ??

Sofya said...

rajinnya bela kucing....

E-Marlin said...

ooo kucing ni beli ke leily? sepanjang saya bela kucing, sekali je saya beli kucing ..itupun bukan beli, kira mcm derma la coz saya amik kucing kat SPCA Ampang(tempat org buang kucing tu).... semua kucing yang saya bela, mesti orang buang depan rumah atau pendatang tanpa izin hehehhe... saya pun kejap lg nak gi jabatan veterinar ni (kat kemaman x de klinik haiwan)... nak gi amik si Puteh...ari ni wat operation 'kasi' hehehe

~izan~ said...

cantiknya kucing tu.bulu lebat.grey plak tu.sgt cun!

manja kemain dgn tuannya.

wahida said...

lebatnya kucing tu..comel!!

besar pahala ko nok...

Lee-Yan-Naa said...

comel2 kucing tu..saya cat lover jugak :D cepat baik ye kitty,sian Alya nanti bosan takde geng mau main..:D

~aSHa~ said...

kat sini takde klinik haiwan yg private...time cuti payah tul nak bawak kucen gi inject...terpaksa hari bekerja tuk ke klinik haiwan gomen..

ikatankasihku said...

keciannyer kene enjet

lieyalatif said...

SEMOGA DIBERkati hidup ko sekeluarga leily sebab sygkan kucing .....bagus korang....betul2 jaga kucing ni.....kagum aku....

aku tak minat kucing...siap takut lagi adee hahahaah....rase nak sepak laju2 jek kan aku ni hahahah

Amiizaa2001 said...

alahai comeinya...auntie pinjam boleh? :):)

teringat kucing auntie dulu sebelum ada kakak allysha, namanya abu grey....comei mcm kucin alya:):)

mama_umar_maryam said...

eee cantek bulu die!!!untung kitty dpt tuan sayang sgt kt die ;)

~Siti Hajar~ said...

Tingat dulu sblm kawen, sslu bwk kucing2 mak yg sakit, bwk nek motor lagi, isi kucen dlm bakul yg makcik2 bwk p pasar tu...hehe...yg blh jd lagi suka sbb Dr haiwan tu hensem...kuang kuang kuang...adehh!!!




Related Posts with Thumbnails