Saturday, December 24, 2011

Bahaya makan kepak ayam pada wanita


As salam

Rakan² wanita, perempuan yg saya sayangi sekalian,
pls baca artikel ni okeh!!!..







Kisah Benar “Bahaya Kepak Ayam Pada Wanita”

Pertumbuhan sista(cyst) dalaman. Elakkan daripada memakan kepak ayam (chicken wing) dengan kerap terutamanya kaum wanita.

Kisah Benar, Seorang rakan baru-baru ini mempunyai ketumbuhan dalam rahim, dan dia menjalani pembedahan untuk membuang sista tersebut. Sista yang dikeluarkan adalah dipenuhi dengan darah yang berwarna gelap.

Dia menyangka bahawa dia akan pulih selepas pembedahan tetapi jangkaannya salah. Ketumbuhan berlaku hanya beberapa bulan kemudian. Beliau bergegas turun ke pakar sakit puan itu untuk bertanyakan masalahnya. Semasa rundingan, doktor bertanya soalan yang memeranjatkan beliau.

Doktor bertanyakan adakah dia adalah seorang pengguna yang kerap memakan kepak ayam dan dia menjawab ya, tertanya-tanya tentang bagaimana, dia tahu tabiat makannya. Sebenarnya pada hari ini ayam disuntik dengan steroid untuk mempercepatkan pertumbuhan mereka supaya keperluan masyarakat ini dapat dipenuhi. Keperluan ini adalah tidak lain daripada keperluan untuk makanan.

Ayam-ayam yang disuntik dengan steroid biasanya disuntik di leher atau kepak. Ini disebabkan di tempat-tempat ini bahawa kepekatan tertinggi steroid wujud. Steroid ini telah menyebabkan kesan ke atas badan kerana ia mempercepatkan pertumbuhan.

Ia mempunyai kesan yang lebih berbahaya dalam kehadiran hormon wanita, ini membawa kepada wanita yang lebih cenderung untuk pertumbuhan sista yang di dalam rahim. Oleh itu, saya menasihati orang di luar sana untuk melihat diet mereka dan juga mengurangkan kekerapan mereka memakan kepak ayam.

sumber : fb






by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

11 Sila Komen Disini ♪♫♪:

hafizah alias said...

serious ke sis? takotnyaa dgr! pija dah laa pgemar kepak ayam kot. hehe

maya amir said...

ooo..saya penah baca mende ni..tu yg kdg2 bile nak makan kepak jek, pikir 2-3 kali..

salam perkenalan:)

suhaina laui. said...

nasib la bukan penggemar ayam yg tegar ;)

ieda said...

huhuh tq sharing dik
dah lama x makan ayam bandar nie .. memang kurang sgt2 ..
selalu tu amik ayam KFC bhg tight je :)

E-Marlin said...

yg benar??!! huhu.. saya mmg suka mkn chicken wing ni... dan juga kalu ke pasar mlm kat kmn ni, terjebak beli kulit ayam juga :P, sungguh teruk diet saya ni huhuhu.... tp kan, nilah pestime saya dgr mkn chicken wing boleh mengakibatkan peyakit, tp kalau di fikir2 kan, mmg ayam kena cucuk ni byk kesan sampingan...

IntaNBerliaN said...

thanks kongsi info ni.. sy br tahu ni ;-)

gee ryder said...

thanx for sharing.

kepak memang sodap..kena kurangkan lagilah nampaknye

S.U.R.I.A.T.I said...

arghhhhh!!! takuttt!!!

~aSHa~ said...

gurllppp aku pun pengemar kepak ni

Dilla Ady said...

penah bace..sib baik tak brape suke sgt kepak..tak bez sbb tak byk isi yg moist...huhuhu

sYaFiQa said...

alahaii...feberet tu...huhuhuhuu




Related Posts with Thumbnails