Monday, April 23, 2012

Jarak kadangkala Indah


As Salam...



Jumpa artikel ni kat my wall fesbuk,
katanya Jarak Itu Indah
waa... mmg kena dgn keadaan aku skrg,
asben @ Offshore - East Belumut after 1 yr ++ x kelaut..
seb bek 3 ari aje, kl takkkk... jemmmmm coil!

 like 100x ghiteeewww artikel ni..   ^_^
bersemangat sket nk terus perjuangan PJJ ni..

tp not always indah la, kdgkala x indah langsung!
pssst.. time majuk2 manja .. ;-p






Jika RINDUKAN seseorang , PEJAMKANLAH MATA dan UCAPKANLAH :

" Ya Allah Aku rindukannya keranaMu Ya Allah , 

Jauhkanlah daku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu . 
Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..
tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia..


~ Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..
~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..
~ Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..
~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi.. 
~ Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..


p/s : 
Terima kasih ya Allah kerana memberi PELUANG kepadaku melalui jalanMu ini..
Terima Kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia..♥♥


Ya Allah semoga hubungan ini berkekalan hingga ke JANNAH!Amin Ya Rabbal Alamin...





gambar hiasan wajib ada!.. =) 



dh tanak PJJ lagik,
arap thn ni berakhir la PJJ aku.. huhuhu ;-(
MoA, JPA... plsssss!!!









by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

14 Sila Komen Disini ♪♫♪:

Mama Gee said...

seksakan PJJ ni...
sempat Pjj dalam 8 bulan..
mmg sensara...
tp bila dh duk dekat hari2 jumpa ni
kadang2 rindu nk PJJ sbb
keterujaan bila jumpa....rindu tu
susah nk digambarkan dgn kata2..
heheee
tp klau diberi pilihan...biarlah berdekatan dr berjauhan...takmo takmo
tak sanggup...

♪ Azu ♫ said...

Aku pun dok sanggup doh PJJ.. adehhh... lagi2 nanti ada si kecik... nak jugak rasa duk Rumah Sdiri..(InsyaALLAH jika ada rezeki lebih)

lieyalatif said...

alamak aku mmg takut bab pjj ni lely oiiii...penin woo nak urus anak2 w/o hubby...terkangkang mak sorang2 hahaahah..sedangkan die gi kursus 2 hari pun aku dah tak terurus haahahahaah

norhidana said...

dulu dana pun Pjj gk dlm setahun lebih gitu...nsblah masa peknen 7bln edy dpt pindah kl... kalu tak sebulan 2kali jelah dpt jmpa... kl-terengganu walaupun tak jauh sgt tp kene bajet2
tp sejak edy dh keje kl nih tak dpt lah nk mkn kopok leko ngn satar selalu huhuhui

iedchan said...

duk jauh2 tak besh..hehe mesti rindu sentiasa...dugaan pun besa..hehe..

HeNRieTTa JoSe said...

suka suka suka.....tapi rindu itu indah....hehehe...

|| NaFiRaa || said...

tak pernah duk jauh.. kecuali masa dalam pantang.. tu pon hari2 kena video cam.. rindu woh!!

Anamarza said...

Pernah jugak merasa PJJ dan memang dah tak nak PJJ lagi dah, tapi setiap kali merajuk ulang nak duk pjj hahaha

LYAfrina said...

moga dimakbulkan... lya dulu pjj dgn fain pon sbb lya diwarded... hehhe.. itu je la.. tp utk tmpoh tlalu lama x pnh lagi..

adakalanya jarak mbuatkan seseorg itu saling mghar

LiLy @ MumMyQiStInA said...

lily pun pernah merasa pjj selepas seminggu kawin selama 3bulan..Hubby kat JB lily keja kat sabah..huhu..seksanye menahan rindu.. :)

Lily@MamaZaraZareef said...

Thanx for sharing leily..suka gak artikel ni. Sgt sesuai utk kami yg masih berPJJ..huhu

man said...

mcm2 cerita dengar...hehehe

Izan Ishak said...

like 100x jugak!!!

izan ni walaupun PJJ seminggu je tapi kena pulak selang seli sampai 3 bulan... rasa kadang2 seksa juga. cuma masuk minggu ke 2 ni dah ok sikit.

sumysya said...

salam...singgah & folow...




Related Posts with Thumbnails