Thursday, April 12, 2012

Pendaftaran Masuk Darjah 1 Tahun 2013 Di Terengganu


As Salam..


InsyaAllah, thn dpn my Alya bkl masuk darjah 1,
pn di skolah yg sama, dkt dgn rumah..

reason:-
(i) senang mommie nk drop pagi sblm msk opis
(ii) dekat..tghari sng tokma, tokki or else pi amek
(iii) kalo mommie outstesen pasti ada yg leh anto.. =)
(iv) mmm.. byk lgla kelebihan banding kekurangan tu..



selingan, gambo dlm kelas PRA my Alya skrg :-




Ni nak highlite sket psl daftar masuk darjah 1- 2013 kat  Terengganu ni,
permohonan masih guna borang.. ;-/





Timbalan Pengarah Pelajaran Negeri Terengganu (JPNT), Hashim Mohd Zin melalui kenyataannya kepada Sinar Harian berkata, penempatan kemasukan murid tahun satu bagi sesi 2013 dan 2014 akan bermula pada 1 Mac hingga 30 April 2012 di sekolah yang dimohon.

Menurutnya, permohonan penempatan tersebut adalah bagi kanak-kanak yang lahir pada 2 Januari 2006 hingga 1 Januari 2007, bagi tahun persekolahan 2013 dan 2 Januari 2007 hingga 1 Januari 2008 untuk tahun 2014.

“Semua urusan permohonan penempatan hendaklah dilaksanakan di peringkat sekolah mulai 1 Mac hingga 30 April 2012 pada hari bekerja dan waktu pejabat di sekolah yang dimohon.

“Ibu bapa atau penjaga perlu membawa sijil kelahiran kanak-kanak (salinan asal dan fotostat) dan juga bukti alamat tempat tinggal dengan membawa bil elektrik atau air atau dokumen lain yang berkenaan semasa pendaftaran,” katanya.


Berita Penuh kat SINI



by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

11 Sila Komen Disini ♪♫♪:

NM02 said...

wah... nk masuk darjah satu dah ye... yey... alya dah makin dewasa...

...sWeeT uMi... said...

btul tu...biasanya tu la reason yg kiter guna tuk daftar ank skolah kan hehehehe

norhidana said...

cpt nyer dh nk msk darjah 1 yek... zmn skrg nih nk daftar utk thn dpn tp awal2 thn nih dh kene daftar...

haruslah pilih sekolah yg dekat2 ngn umah kn...menyenangkan semua org

~Siti Hajar~ said...

Sy thn depan br daftar Danish, thn ni xde daftar anak la...hehe

Alya dah besor dah...

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

linda pun dah daftar ilham, mmg reason tu gak lah, cari yg senang amik anta..:)

ieda said...

alhamdulillahh .. kejapp je masa berlalu dah nak masuk darjah 1 dah yee .. ;)

munna said...

anak munna yg besar baru nak masuk tadika tahun depan...

|| NaFiRaa || said...

my anis belom register lagi neh~ urmmm..

MamaEma said...

sama dgn anak ema///tahun depan masuk darjah satu...awal-awla ema dah daftarkan..

mamavogue said...

assalam..
baru nak berkenalan :)

alya mmg sgt cumell..

lieyalatif said...

baik buat awal2 kan lely so takde laaa kelam kabut dikemudian hari.....kalo kat sini semua dah online tapi ade gak lecehnye....huhuhu (pengalaman sendiri nih)




Related Posts with Thumbnails