Tuesday, April 24, 2012

Tercekik Ikan Puyu!


As Salam...


tetiba rasa share aje berita ni..
adess, budak umo 4 thn tahan sakit 4 jam tu nk buang 
ikan puyu ni yg melompat masuk ke mulut & tersekat kt kerongkong die..
kemain seksa la adik ni, aku kena sisik ikan ni pun dh luke,
niplak tempat sensitip mcm dlm kerongkong gitu..
tajam woo sisik ikan ni..

itula, malang mmg takde bau..
yg aku duk risokn.. si Alya suke beno men, usik, khianat, gomol² kuceng..
abes calarbalar tgn anakdara aku sorang tu..
bimbang bkn psl ape, calarbalar tu sehal..
 dibuatnyer si minatang itu nek angin, dicekaunyer pipi ke ape ..
adesss, nauzubillah!!! Mintak dijauhkan..

bler aku acapkali marah nasihat,
katanya aku x penyayang, x sayang haiwan! 
bkn mcm Lisa Surihani.. ;-p









KOTA BHARU – Seorang budak lelaki berusia empat tahun terpaksa mengharungi detik-detik cemas apabila tercekik seekor ikan puyu selebar tiga sentimeter di rumah datuknya di Kampung Pulai Condong, Machang kelmarin.

Muhammad Akhif Danish Shamsuri terpaksa bertahan dalam kesakitan selama empat jam sebelum doktor di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) berjaya mengeluarkan ikan itu yang masih hidup dari dalam mulutnya.
Mangsa dipercayai cuba memegang ikan peliharaannya itu sebelum ia melompat ke dalam mulutnya.

Lagi berita penuh kat SINI








by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

18 Sila Komen Disini ♪♫♪:

lia said...

Allah...

cmner la ikan puyu tu bley t'pk nk lompat masuk mulut anak kecik tu hu3...

he3 mmg x berapa kasi anak main kucing sbb kami anak beranak ada lelah ;)

|| NaFiRaa || said...

Ya Allah~ ngerinye~ dah lah budak kecik lagi.. kesian~

norhidana said...

aduhla ngerinyer kak... kalu kecik takpe ni dh bsr gitu dh ikan nyer....

mmg bahaya lah binatang peliharaan kt budak2, mmg kene ada yg perhatikan

Kakzakie said...

Seksanya budak tu menahan 4 jam. Lama kan... dia pun tak sangka sebab dah dibelakan...

Fieza79 said...

ikan puyu mmg kita sedia tau bahaya..

sebelum2 ni pun dh byk kes melibat kan budak dgn ikan puyu...yg mati pun ada sebab tertelan ikan puyu ni...

ieda said...

ikan puyu memang terkenal dengan melompat dik .. huhuh ngeri lak baca kes nie .. huhuhu

kat umah akk ada pelihara .. dah besar 3 jari dah , ada sekor tuu mati sbb dia melompat keluar , menyusuo sampai ke halaman rumah .. huhuh macam x caya ! ..

Erna said...

Heran btul mcm mana bole masuk dlm mulut budak ni, budak 4 tahun bukan besar sangat pun mulutnya....mcm sesuatu je, tah-tah dia main cium2 muka ikan tu, terus termasuk dalam mulut kot...

hehehe saya dan ellisa, tang tangan dan kaki mmg abis calar-balar, hehehe bukan setakat main dengan kucing, tetapi main dengan musang gak hehehe...

**jemputla masuk ke blog baru saya ye....hehehe

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Bahayanye..sian budak tu..terpaksa menahan sakit..
Betullahkan malang tak berbau..

lieyalatif said...

aku ade bace lely...mmg aku ngeri..seb baik laa boleh keluar kan.....aku risau kalo kene operate....dah le ikan puyu tu tajam...sian hah...sure luke terok tekak budak tu....

Prettywrite said...

ya Allah..macam2 kisah ek..ikan puyu pun boleh jadi bahaya jugak..aiseh..tapi ikan puyu ni memang sedap..nak2 kalo bakar..manis jer isinya..hehe

~Siti Hajar~ said...

Seram dengarnyer...

rasanya dulu pnh ada citer camni jgk, tp budak tu meninggal, ikan puyu ni nyawa dia liat kan, susah mati w/pun xde air...anak kita suka main ikan tau, mtk2 la dijauhkan..

salwana nordin @ che'wa said...

ngeri...

kita yg t'cekik tulang ikan pun teruk sgt dah rasanya ni kan ikan sekor hhhuuuu

HeNRieTTa JoSe said...

rietta pown ada bca news nie semalam....xterbayang camne....sian bdk 2....ikan tu kan ke ader duri....bleeding ntah camne...ngeri btl....

inazamri said...

baru hari ni tau ikan puyu bole melompat.kesiannya adik tu...nasib la semuanya selamat

LYAfrina said...

aduyaii... mcm2 ..mcmana blh tkekat ikan puyu ni,..

Izan Ishak said...

kesiannya kat budak tu.. seekor ikan tu. kita yg tercekik duri ikan pun dah rasa seksa sangat2...

fieda said...

aritu ada bela gak..dah brp kali melompat masuk sinki..

Cik FaRiZaM said...

ya Allah, ikan tu hidup cmne le masuk dlmmulit???


follow n singgah sini
dr,
http://afasz.blogspot.com




Related Posts with Thumbnails