Sunday, June 24, 2012

Hargai Dia Sebelum Terlambat..


As Salam..


: siyes sedih gambo nih :


Bila mak kata dia teringat, kita jawab kita sibuk sangat.
Bila ayah kata dia rindu, kita jawab nantilah hujung minggu.
  Bila mak minta kita pulang, kita jawab kita belum lapang.
  Bila ayah minta kita singgah, kita jawab kerja kita belum selesai.
  Bila hati kita terguris, kita kata “Mak memang tak pernah faham”.
  Bila hati kita terhiris, kita kata “Ayah memang tak ambil kisah

Tetapi

  Bila hati mak kita terguris, mak kata “Tak apa, dia masih muda”.
  Bila hati ayah kita terhiris, ayah kata “Tak apa, belum sampai akalnya”.
  Bila kita menangis tanda lapar, mak berlari bagai hilang kaki.
  Bila kita merintih tanda derita, ayah bersengkang mata bagaikan tiada lena.
  Bila kita sedih kerana gagal, mak setia membekalkan cekal.
  Bila kita pilu kerana kecewa, ayah teguh berkata dia tetap bangga.


credit: Islam Itu Indah fb



**********************************************************



Ahad last week, depa kata Hari Bapa. Pegi n blk kije dgr radio berderet duk bg ucapan sempena hari bapa nih. Sepanjang jalan ku tahan sebak di dada. Meruntun jiwa sesgt! Beruntungnya sesiapa yg masih ada insan bergelar ayah ni. Kdg tu terpikir gak, nape nk tunggu hari tertentu baru nk ucap itu ini, nk bg itu ini.. Bimbang kot tak sempat je cam dlm bait² kata kat atas tu. 

on 17 jun tu jugak, ulangtahun kelahiran mak sy yg ke-56 tahun. Kira beruntung gakla aku kerna masih ada Mak yg perlu dijaga, dihargai, dikasihi dan ada ketikanya tempat bermanja.. pada Ma, semoga dipanjangkn umo, diberi kesihatan yg baik utk memperbaiki amal ibadat kepadaNya, dirahmati senantiasa Oleh-Nya & jgnla sedey² lg. Salu sgt dgr sedusedan tanges Ma pepagi ari. Yela, mane mungkin tak sedey kehilangan org yg dh 35 tahun bersamanya suka & duka. Sekelip mata plak tu, langsung tak terduga!

Apepun.. InsyaAllah, anakanda akn sentiasa bersamamu..




yg sebenarnya aku rinduuuuu....

: miss this time much! :






TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

13 Sila Komen Disini ♪♫♪:

Puan Fifiey said...

sungguh sedih tgk pakcik tu.. sgt sedih sebab teringat kat arwah tokki saya.. saat dia hidup hingga akhir nyawa ..arwah hidup dengan gembira dan tenang.. sebab anak2 cucu amik berat.. bila tgk gambar tu sedih sgt... kenapalah dibiarkan jadi macam tu..

ieda said...

sedih dan sayu membaca nukilan liely kali nie .. terasa menyusuk hati bila tgk pic pertama tuu .. huuhu sampainyaa hati biarkan ayah macam tuu .. walau bagaimana sekalipunnn
ayah tetap ayah sehingga akhir hayat kita ..

banyakkan berdoa buat arwah dik .. semoga arwah tenang disana .. ;)

HeNRieTTa JoSe said...

mmg sedey tgk picta tuh....

Takziah....moga roh arwah tenang di sana....

Bitt (doubleIS) said...

alfatihah

Mama Gee said...

sedih tgk gambar atas tu..
tp kalau ayah tak ambil peduli hal anak-anak camne..hurmm

apa2pun ayah tetap ayah kan...biar jahat camne pun...

salwana nordin @ che'wa said...

sabar bebanyak ye leily..

sentiasa berdoa..semoga arwah tenang disana..i'Allah

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sedih tengok gambar p.cik tu :'(

semoga arwah tenang di sana. jangan berhenti doa untuk arwah..

MamaYatie said...

huk3x..sedih gok kita..
tak pernah merasa sambut ngan parents..tumpang kasih syg PIL jer..apapun, Alhamdulillah...merasa jugak kan

Huda said...

sayangilah dan berbaktilah kepada mereka kan sementara mereka masih ada dgn kita :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Al-Fatihah...

Sedih tgk gambar tu...sayangilah ibubapa kita selagi mereka ada..

wahida said...

huwaaaaa!! kenapa ko tayang gambar tu? buat aku sebak je tau...

MamaEma said...

sedih sangat tgk gambar di atas..dan sedih juga baca entry dr akak ni....

RazFiRa said...

HUWAA SEDIHNYE.. TP AYAH SY PENDIAM, SY PON KDG2 TAK TAW NAK CKP APE DGN DIE.. TP SY SYG DIE




Related Posts with Thumbnails