Friday, July 27, 2012

Cerita Awal Ramadhan 2012 ..


As Salam..



Alhamdulillah, dh nk masuk seminggu kite berpuasa, tp sy br 5 hari dpt pose.. heheheh.. ;-p
Pompuan akhil baligh camni la, nampak gaya akhir pose nnti raya awal kite.. =D

Sehari sblm pose, sy dpt berita sedih lg. Mak saudara telah dijemput Ilahi waktu solat jumaat, 20 Julai yg lepas, saspek kanser usus. Ralat sket sbb dh janji nk pegi lawat lg petang tu ramai² wlpn b4 tu dh pi lawat. Sblm tu arwah msh leh ckp lg dlm keadaan semput, sempat mintak maaf.. ;-(.
Sy jugak berpeluang timba pengalaman mandikan mayat arwah, yg mana x sempat sy lakukn time arwah ayah saya meninggal aritu. Sedih & sebak aje , anak² arwah lglah..
Semoga arwah ditempatkn dikalangan mereka yg beriman, Amin!!

cerita psl masakmemasak tuk bukak pose tadak yg spesel sbb bukak pose kat umah arwah, sekali ngan tahlil. Cuma adalah wat ketupat sotong hari ke- 2 pose, requested dear asben. Kemain berselera nengok die maman, sukeee.. =)

picca ni aje sempat amek, ketupat sotong in progress. Kang skrg saya tgh kemaruk instagram, sempat lg tgh memasak kan..? =D




& Ramadhan kalini buat pertama kalinya berbuka puasa tanpa ayahanda tersayang, sgtlah berbeza...! beza sgt². Walaupun sume femeli members balik berkumpul cam tahun² sebelumnya, tapi rasa cam ada kekurangannya. Takde gelas besar yg slalu arwah request tetiap kali ramadhan. Tade cendol febretnya. Takde lg doa makan yg arwah baca kuat², sy hanya aminkan aje.. ;-). Nk menitis airmata tgk kerusi yg arwah salu duk tu kosong aje.. ;-((. Sumenye tinggal kenangan!

Rindunya pd arwah..Ya Allah, Kuatknlah hati² kami... ;-(
sabar.. sabar!!!


Salam Ramadhan utk saing² kat luo sana.. =)
sama² kite tingkatkn amalan di bulan yg mulia ni,
semoga amal ibadat kite semua diterima olehNya, amin!








TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

21 Sila Komen Disini ♪♫♪:

Suraya Baharun said...

semoga roh beliau ditempatkan dukalangan org2 yang disayangi & dikasihi oleh Nya.. amin...sedap nye sotong tu..

e!ya said...

salam takziah..smoga arwah ditempatkan digolongan org2 beriman..
sotong tue feberet myhusband smlm dia beli kat psr ramadhan 2ketul rm8..fuhhh buleh thn hege kan..tq share resepi nnt leh try ;)

Sue-Rya Qistina said...

al-fatihah. semoga arwah dicucuri rahmat. semoga leily dan family tabah hadapi dugaan yg maha hebat ini. bersabar ye :)

MamaEma said...

AL-Fatihah..sedih juga bc kisah akak ni..muga arwah mak sedara dan abah akak berada di dalam golongan orang yang disayangi olehNYA..

-Sara- said...

alfatihah utk arwah..

tbe2 kite pon nak wat tupat sutung gok! hehe

lieyalatif said...

ketupat sotog ni kan leily, dulu lieya tak reti mkn...lepas tu member buat sedap gile, terus dah jatuh cinta gituuu heehehehe

alfatihah tuk mereka ...insyaallah leily, mereka sedang tenang di sane .....

:: Mrs.Eady :: said...

al-fatihah ~

eima said...

aku penah lalui sgt2 kesedihan cam ni ...saat mak aku tak de dulu ... tp lama ia akan hilang dibawa masa tp tidak hilang hati ... cuma rasa kehilangan dan kosong tu je dibawa pegi .... jgn la sedih2

nk buat cam ne ... ajal itu pasti ...kite semua akan tempuhinye dear... sabar ok ....

Huda said...

tabahkan hati ye :) nampak cam sedap ketupat sotong tu :)

Nad @ MamaZN said...

sabar byk2 kak leyli..
moga mereka tenang di Sana..
salam takziah jugak atas pemergian mak sedara..

hepi wiken!

Kak Izan said...

Al Fatihah untuk kedua2nya.. samerlah kita beraya tanpa orang yang disayangi .. Ayah...

syawalsimpsons said...

sabar ye bebanyak ye...insyallah dia aman di sana...

tak penah makan pon ketupat sotong ni..apa rasa erk...

Mia said...

Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman....banyak2 bersabar...neway selamat berpuasa (^_^)

HeNRieTTa JoSe said...

Al fatihah bt kduanya...slm ramadhan bt akk n fmly...thanks utk resipi tu...mmg sdg mncri...

|| NaFiRaa || said...

adehh.. sebak plak baca n3 nih.. sabar yer.. moga arwah ditempatkan di kalangan orang beriman..

Al-fatihah..

salwana nordin @ che'wa said...

takziah leily..

eh sedapnya ketupat sotong tu, saya nk try nnt..mohon share resepi ye

dyea irdina said...

BILA KITA KEHILANGAN RAMAI ORNG 2 YG TERSAYANG BERMAKNA KITA SEMAKIN TUA..SO HARGAI LA HIDUP DAN KUMPUL LA BEKALAN BANYAK2...SEDEY BILA TIBA BULAN PUASA N PERAYAAN MENGENANG KAN ORNG2 YG DAH TIADA...SAYA DAH ALAMI...TERSANGAT SEDEY...SABAR DAN SENTIASA SEDEKAHKAN DOA UNT YG TELAH TIAAAADA.

Marya Yusof said...

As salam Leily,

Al-Fatihah...

Lama Marya tak dtg melawat ke sini... Bila time2 begini ingatan kita begitu kuat dgn yg tersayang yg telah pergi meninggalkan kita... Macam Marya pun sama juga arwah ayah & kakak pergi meninggalkan kami 6 tahun yg lepas selang 9 bulan... Faham sgt perasan mereka yg senasib... Doa byk2 buat mereka di sana...

Salam ramadhan...

cik dah faridah said...

bertabah la....kiter pun merasa mende yg sama gok walaupun dah 6 thn berlalu..cam baru jer lagi...

sama2 kiter doakan utk arwah..smga tenang disana

~AmyLiana86~ said...

ujian Allah..sabar yer..

ketupat sotong..wah best..tersa lak pulut dalam sotong tu..best..

ainhany said...

salam,

ketupat sotong? sedappp nya




Related Posts with Thumbnails