Thursday, July 5, 2012

Pusara Ayahanda


As salam..


Hari ke - 53 arwah kembali ke Rahmatullah..


Last week sy langsung tak berkesempatan mengunjungi pusara arwah, bkn dh lupa tp heheh..
biasa la, bulan mengambang penuh.. ;-p. Wiken pn x dpt pegi gop psl blk kemaman.

Balik kije Ahad bebaru ni, Alya tercegat tunggu mommie dpn muka pintu.
Ingatkn nak ape, rupanya mau ajak pi kubur Tok Ki..
bukannye ape tu,  kalo boleh tetiap ari Alya mau ke sana..
sambil tu, blh ngetest pixie baru die, adiah arilahir ke-6 baru ni.. =) * eh, lom post n3 psl adiah..;-p*
Walau pepun syukur Alhamdulillah, atleast Alya ingat jugak kat arwah wlpn x pernah sebut.. ;-(



Pusara Ayahanda  :-( ..
masih merah tanahnyer & cam semalam aje kejadian tu terjadi.. ;-((((

Biasanya adik bongsu saya, kesayangan arwah akan dtg setiap petang kat sini.
Bunga kertas tu die yg pacakkn hari² sblm sy dtg. Kalo dtg sini, mesti bawak bunga tak kirala bunga apepun.
UAI kata "setiap benda yg hidup, selagimana x mati.. selagi itulh bunga itu bertasbih. Tumpang rahmat tersebut dpt pd simati.. "







Ntah masa mane si Alya snapkan picca ni..
Hari tu hati saya sggggt sayu, ntah nape rasa cam dh ilang tempat bergantung..bermanja, 
walhal sy bknla rapat & manja sgt ngan arwah..
entahlah, tetiba aje perasaan itu dtg..
airmata tertumpah dgn sendirinya..
Sesunguhnya mmg btl saya hilang tempat bermanja, tapi masih ada DIA tempat mengadu, memohon doa & pertolongan..

Ya Allah, permudahkanlah perjalanan hidupku ini.. Amin!!






TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

16 Sila Komen Disini ♪♫♪:

lieyalatif said...

alahai....bijak alya....siap ajak leily gi pusara atuknye lagi....die pun dah paham erti kehilangan dan rindu kan leily.....

alfatihah tuk arwah....insyaallah, beliau sedang aman dan tenang menanti di syurga....

norhidana said...

sbr banyak2 kak.... sedekah al fatihah utk arwah... pandai alya... dia pun sedih cume takmo tunjuk...
bgs btul adik akak... betapa setianya dia

eima said...

insyaallah doa anak yg soleh itu yg bantu diorg disana ...

ieda said...

bagusnya alya ..
tulah budak2 kan ..
kadang2 kita sayu dgn perbuatan dan prihatin mereka
sabar lah liely .. banyakkan berdoa utk arwah .. doa anak2 yg soleh dan solehah sampai terus kepadanya dik .. semoga dia tenang disana .. dibawah doa2 anak2 nya

aah pkok tuu memang mendoakan dan mentasbih buat si mati .. insyallahh

fieda said...

Al fatihah..moga2 rohnya bersemadi dgn aman di sana..

:: Mrs.Eady :: said...

amin ~ al-fatihah ~

Nad @ MamaZN said...

kak leily,
akak pi setiap hari ke pusara arwah ni?
sejuk hati tgk alya camtu
moga die trus igt kat arwah atok nye
al-fatihah utk arwah...

sedey plak saya, huhu! ;(

Rafhani said...

Biasanya kita rasa tak rapat ngan ayah sbb dia x tunjuk sgt kan?Tapi,he care so much about us.Tu yg rasa sgt hilangnya.AlFatihah,byk sabar Lily yer.

salwana nordin @ che'wa said...

al-fatihah

semoga arwah tenang dan ditempatkn dlm golongan org beriman..i'Allah..

ayah sendiri leily mmg perasaan sayang tak akan hilang sampai bila2 :) sabarlah ye..

SURIA AMANDA said...

gud girl alya, semoga tabah yer..x mo sedih2..yg pergi tetap pergi..kita yang tinggal ni tetap emngenangkan dan terus hadiahkan al fatihah..

Nana said...

sebak aku baca
agknye klw ayah aku tak de nnt mcm mana la kan
aku pon jenis tak rapat ngan ayah

Nurul Husna Mohd Hassan said...

semoga arwah tenang di sana, kita yang hidup jangan lupa doakan kesejahteraan arwah...

mama_umar_maryam said...

tacing jugak tgk gmbr yg alya amik tu :')

HeNRieTTa JoSe said...

Moga arwah tenang di sana.....

Softtouch [Hanim] said...

Takziah leily...minta maaf sy terlambat tau..sama lah kita kehilangan org yg kita syg sblum ni...nenek sy...nenek sy br sebulan..

sama2 kita doakan yg arwah tenang disana yer...be strong yer...hugs

mrsfiza said...

moga arwah ayah tenang disana..kit ayg tggl ni kena lah byk berdoa utk yg tlh tiada kan..




Related Posts with Thumbnails