Friday, August 3, 2012

Anakkang a.k.a Paperdoll


As Salam...


Anakkang, apekebende tu..
ala... benda alah ni la,
sape pernah main kecik² dulu?..
hahhaha...




kat Ghanu kitorang panggil anakkang, kt luo tatau la panggil ape..
patung kertas / paperdoll kot.. ;-p

anakkang ni sgt pemes time aku kecek² hingusan dlu,
igt lg rela tak makan pg kat skolah sbb nk beli anakkang ni,
rege die tak silap dlm 20sen aje..
ada la siap ngan baju, kasut... hahhaha..

plg lawak tak henggat,
siap pangkah oo kat tengkuk anakkang tu,
konon die takleh idop la.. hahahha
pastu kalo terlebih advanced, siap design baju lg.. =D

korang pernah main dop?




TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

22 Sila Komen Disini ♪♫♪:

Rafhani said...

Oh,memang beh ah maing bende ni..mmg hok plg klako kene pangkoh tengkuk tu lah.hihihihi...rinduuu

Zue AnnaLeeya said...

hahaha... tingat etek mase kecik2 dulu...
anokkang nih mmg maing sokmola...
bab hok pakoh kt tekok tu mmg ar leily wei...
takut ye bgn kekgi pahtu cekek kite plok...
hahahaha

SYANI said...

Wajib ada masa kecik2 dulu. Sanggup tak beli makanan kat kantin semata2 nak beli patung kertas ni.

Saleha said...

oh teringat nostalgia zaman kanak2 dulu.. zamang lening ada lagi dop mainan ni erk?

Kak Izan said...

ada lagi ker mende ie.. wah marvelos.. sebab masa kecik2 dulu kumpul duit belanja nak beli mende nie.. :)

syawalsimpsons said...

alahai teringat pulok zaman2 dolu..kumpul banyak ni...

norhidana said...

ahak2... dulu masa dana siap kadang2 bt anak patung kertas tu sndiri, bt baju sndiri abislah buku sekolah jd baju hehehe... zmn skrg bdk2 msti tak kenal

Huda said...

kenangan mende nih :)

e!ya said...

zaman budak2..besh main nieh..skrg ssh nk jumpe dah kan..

Lia said...

wahhh mainan ni mmg femes dulu2.. lia pun sanggup tak makan kat sek sbb nak beli kepingan2 yang takde dlm koleksi lagi. ptg2 blk sek tunggu mamak yg jual roti dan keropok lalu dpn umah sbb mamak tu jual mendalah ni.. siap boh dlm kotak kasut dan tulis noted "jgn buka tanpa kebenaran".. hahahaaaa.. kenangan2.. :)

lieyalatif said...

weyyyyyy beb!!!!!!! toucing aku okey....ni le dulu mainan aku....byk aku kumpul....kejap2 mintak doploh sen ngan mak aku sbb nak beli bende alah nie heehehee.....

walaupun tak secanggih barbie doll tapi tetap bestkan main paperdoll nie....kenangan mengusik kalbu woi!!

:: Mrs.Eady :: said...

memori sungguh la benda nih!!!

|| NaFiRaa || said...

hahahaha.. pernah jugak main.. dan.. pangkah jugak belakang tengkuk anakkang tuh.. hahahaahha.. nostalgia sungguh!!

SURIA AMANDA said...

pernah....masa kecik2 dulu la...sampai putus2 leher patung tuh..

HeNRieTTa JoSe said...

Ada lg erk mainan nie....hehehe....

Erna said...

hehehe saya dok ganu dah lama tp x tahu plak diorang panggil anakkang....hahaha kelakarla bunyinya... saya pun suka main ni, ada yg besar, ada yg kecik...hehehe.

tapi ellisa x heran pun bila saya tunjuk ni kat kedai... maklumlah zaman dia x mainla kertas2, terus patung barbie....

salwana nordin @ che'wa said...

penah ok..

syok giler main benda alah ni..ye la dulu2 nk beli mainan pun susah kan so doll kertas ni je yg murah hhhheeee

Suraya Baharun said...

kecik2 dulu suka main benda ni..tapi zaman skang ada lagi ke?

Ena's Palace said...

teringat plak zaman dolu² masa men bendealah nih...suka nengok baju n kasut dia yg cantik² tu...sy panggil ni anak patung kertas...

efa fairuz said...

pernah main!! siap jadi addicted lagi! hahaha..

ieda said...

aah akk pun sempat main paperdoll nie
dulu time sek .. kumpul duit sendiri nak beli
skrg dah x der kan .. kalau ada payah nak jumpe ...

anakkang yee pelik tul panggilan tuu ekke ;)

rieda_ffya said...

hehe..sy pon pernah main dlu2..ade org ckp xleh bwk msk rumah nnti malaikat x masuk..pahtu gi smpan bwh rumah...yg best berebut nk cantikkan anakkang tersbut..




Related Posts with Thumbnails