Monday, September 3, 2012

Kisah Raya 2012| 1433H



Selamat Hari Raya kengkawan...



Salam ... Syawal 1433H, masih syawal lg kan so bahang raya masih lg terasa.
Open- opis byk diterima tp terpaksa tolak tepi almaklumla aku skrg kena take- over kije kat kaunter jualan benih jabatan jugak..
matila kl kastemer dtg nk beli tadak org yg jaga..
x psl² kena komplen & jatuhlak star-rating jabatan nnti.. ;-p

arini meh nak apdet sket crite raya..
sori, br berkesempatan.. ;-p

pas solat sunat Aidilfitri tu, kitorang adikbadik ke pusara arwah ayahanda. Yup.. pestime beraya tanpa ayah.. ;-(
sedih, sebak toksah ckp la tatkala langkah masuk ke kwsn perkuburan tu, maksedara sekeluarga pun ada sama ziarah kubur arwah bapa sedaraku, lagi sebak!
sampai aje kat kubur arwah, adik bongsu aku yg lelaki tu dh start kesat² air mata, aku plak kontrol sebak gak tp meleleh jugak sampai abes eyeliner comot.. ;-p

Selesai urusan, siap² kemas gerak blk kemaman plak, FIL. Dlm kul 10.30am bertolak, traffic lancar aje.
sepanjang jalan suasana raya jelas terpancar tp aku melayan perasaan aje. Sedar tak sedar, dh anak yatim aku yer!
Ohye, mmg kureng sgt gambar yg snap pg 1 Syawal tu. Gambar kuarga pun tadak.
Tersedar tade gambar, cubaan amek gambar guna self-timer dlm keter pun jadilah & nilah hasilnya.. tp muke si Alya tadak sbb duk baring seat belakang..


haha.. cam kumpulan pancasitara plak kang! Poyo btol.. ;-p. Jadilah dr takde langsung.

Tema kitorang thn ni grey. Kain Alya sama ja ngan mommie, sekayu aje. Tudung pun sama, rembat kat Alya Sarah cam last year jugak. Asben thn ni complete set baju melayu, dh tak pakai kain pelikat cuma tadak samping yg matching aje. kemain lg raya sakan die, asek² duk usik aku : "butang baju melayu aku mane pah!.." heheh.. nak kena nampak! :-P

Raya kt Kemaman hingga 3 Syawal , ekceli tade la raya mane aku di Kemaman. Cam thn² sudah, aku lepak kat umah MIL aje tukang cuci pinggan mangkuk. Asben aku bg greenlite suh beraya sama kengkawan die malula aku nk join skali geng² die. Baguskan dpt bini cam aku.. hahaha, mane mau cari. Siap ijinkan lg.. hahahah.. =D. Eh, tak ketinggalan aku upah si Alya sbg bodyguard aka matatelinga aku.. =D. Time tu bini die lehla qadar tidoooo.. =))

Mebi ada  jugak perasaan kesian tgk aku terperuk kat umah & mebi jugak kebiasaan kami raya kat mall on 2 Syawal, asben ajak ke Kuantan. Raya kat umah Uncle Johnys- pekena juadah steamboat die.. Perghhh, leh thn ramai jugak yg beraya sana. Igtkan aku sorang aje yg tade tujuan raya.. ;-p

dlm kete lg, huhuhu.. ;-p


Ni plak picca 3 Syawal dh blk kat K. Trg ... heheh. Beraya umah sanak sedara belah saya plak, 1 Syawal tak sempat nk jelajah pon.





sekian, laporan bergambar saya pd 1 Syawal - 3 Syawal 1433H yg sedikit berbanding thn lepas.. ;-p








TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

22 Sila Komen Disini ♪♫♪:

Kak Izan said...

Salam Aidilfitri.. :D

|| NaFiRaa || said...

sama ar.. asik lupa jek nak snap gambar.. sibuk sangat beraya..

psstt.. zura n husband memang orang Ganu.. zura orang ketengah jaya.. abang orang KT..hehehe :)

Huda said...

raya2 tp gambo lupe nak snap :(

cheqna said...

doh bila kita nak raye same etek ni??

Zue AnnaLeeya said...

akak pon dok raya mana ngat thn nih...
balik umah mak pahtu gi umah PIL...
gitu jelah...
gambo pon dok amik sgt...
dok ingat nok amik gambo... huhuhu

MamaEma said...

selamat hari raya untuk kak sekeluarga

ieda said...

ok lah dikk
ada juga pic walau dlm kereta
sbb bila dah berya nie memang malas nak bawak kamera kan
akk pun bawak tab aje ekekek';)

eima said...

mmg terasa sikit la klu pertama kali beraya tanpa yg tersyg ni ..aku dulu sedih jugak sbb aku pun anak yatim tp bila kenang2 ramai lagi disamping kita makin kuat rasanye....

mama tisya said...

dress alya tu mcm sama ngan tisya

Suraya Baharun said...

best nye raya2 makan steamboat...lain dari menu raya..

~Siti Hajar~ said...

Salam Aidilfitri Leily...

Sama la kita xde pic raya 1 family, mood raya xde sbb hubby koje...huhu

rieda_ffya said...

nasib kite le kaum hawa ni..time raya ni kene jadi tukang cuci mangkuk pinggan le..da le pakai baju cantik..huuu

Sue-Rya Qistina said...

meriah jugak raya akak ye.
saya masa raya pertama n kedua je gila bergambar.
msk raya ke3, hp pun dok lam beg.
kihkihkih
selamat hari raya buat kak leily sekeluarga :)

LYAfrina said...

xpe la leily..atleast ade gak kan kenangan...

owh..kalo tau ade kat kmn..lya g beraya rmh leily.. lya pon ada berenjut 1 syawal tu

Nad @ MamaZN said...

jadik la kan kak leily..
walaupun sikit
ada gak la utk buat kenang2an...

Cho Zila said...

masa berayatu selalu kita tak kisah nak bergambar tapi kalau tengok gambar orang rasa ralat tak amek gambar..
tapi yang penting der gak gambar jangan dah ambik gambar banyak berlaku kesalahan teknikal.. habis takder gambar...

norhidana said...

dana pun tak banyak gambar raya kak...
jgn sedih2 kak, kalu teringat kt arwah sedekahkan al fatihah

Dilla Ady said...

dilla mmg tiap2 tahun gambar raye seciput jek..bizi yu ai lipat lengan baju nk ceduk lauk makan besar..hahaha

-Sara- said...

comelnya anak beranak ni :D

lieyalatif said...

ko mcm aku gak, raye ke 3 dah takde hala tuju dah...lepak2 le ke soping mall ekekekeek...

tapi aku suke bace citer raye ko liely....lain laa sbb ko tak ikut sekali en laki gi beraye, tapi tolong mil cuci pinggan mangkuk...ko mmg menantu mithali tau....

mamalieyna said...

ok dah tu..janji raya..hehe~

salam aidilfitri leily~

Erna said...

wah kelas gambar raya dalam kereta je.... hehehe...

kitaorang pula terlupa nak bergambar sekeluarga... bergambar berdua dgn hubby pun x de....sungguh kelam kabut raya thn ni hehehe...

hahaha mawi tu dr sekolah lg sebok nak berbini lebih dr sorang, paling x bole blah dia kata kat mazidah kalau x de org nak kat mazidah, dia amik ah wat bini no.2 hahahah sungguh kijam




Related Posts with Thumbnails