Sunday, November 11, 2012

Pada Tarikh 10.11.12


As Salam



Waa, bestnyer opis sunyi sepi ramai yg cuti direct minggu ni gara² ade cuti berkepit, deepavali n Awal Muharram. Aku, arghh.. sayang cuti eh wlpn asben dh cuba menggoda suh aku cuti, hahah. Time gini apelagi.. jom mengarang!!!!


10.11.12 chantek okeh nombor tu. Ramai kot yg amek jd tarikh istimewa tp bg aku istimewa jugak. Itulah tarikh aku mula diserap masuk secara tetap & berpencen dlm skim perkhidmatan awam. Oh, sebelum tu pun dh berkhidmat di jabatan kerajaan tp sbg staff kontrak aje, kureng kelebihan ler.. ;-p


View 4rm Aras 10|Wisma Tani, Putrajaya


7 thn berkhidmat di jabatan yg sama, di jawatan yg sama serta di penempatan yg sama sedikit sebanyak telah menimbulkn rasa kureng selesa ngan sistem pentadbiran skrg. Mungkin terlalu lama disesuatu tempat buatkn timbul rasa bosankn, sbb tulah sesetengah jabatan mengesyorkn 3 thn berkihdmat di jabatan yg sama blh memohon pertukaran. Aku mmg tidak kisah wlpn ulangalik dr umah 26km sehala tetiap pg berlumba ngan lori² balak r else b4 tp lately aku rasa cannot stand up la, diperhatikan keseronokkn bekerja dh kurang. Mungkin inilah antara faktor yg menyebabkan aku mohon utk bertukar drpd end up with something yg tak sedap kan.

Ulangtahun ke 7 perkhidmatan ni aku berazam nk kerja ngan lebih bagus, semoga gaji yg diperolehi nnti lebih berkat wlpn dh sedikit tolak loan rumah, hahaha. Eh tak lupa, semoga inilah tahun last sambut anniversary gov. service kat jabatan ni =D. Harap² dapatla berita yg gumbira surat pertukaran aku yg lama dh duk tunggu ni.

InsyaAllah, amin!!!




TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

8 Sila Komen Disini ♪♫♪:

~AmyLiana86~ said...

insya allah dpt tukar nati kak..
amy skrg ni still kontrak lg..huhu..

mamawaiz said...

duduk KT ke?
sy dpt dah durian crepe kt KT ni..fb-anum cookies.kat chendering :)

tq singgah blog sy

Rafhani said...

term "cuti berkepit"dokleh tahan sungguh,hahahah

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Insyallah moga dipermudahkan permohon pertukaran..

LYAfrina said...

insyallah leily..kalo ade rezeki x kemana... mtk tuko mane???

dan tahniah sbb dh jd staff permanent.

Uncle Lee said...

Hi Leily, interesting post. I guess everyone now enjoying the long holidays....
Reading thru your posting, here's wish you may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.
Have a nice day, and keep a song in your heart.
Best regards.
Lee.

eima said...

tahniah ..... pas ni boleh beli rumah sbb dah tetap guna BPP

norhidana said...

tahniah kak dh ttp dlm gomen... dana thn ni thn ke 6 ngn gomen keje tak bosan seronok cume dh menyampah ngn bos yg perngai teruk...




Related Posts with Thumbnails