Saturday, March 31, 2012

Pekeliling Gaji Baru SSM 2012/ Pekeliling Perkhidmatan Bil. 1 Tahun 2012



As Salam.. =))


dh kluar, dh kluar!!!
Pekeliling Perkhidmatan Bil. 1 Tahun 2012,
atau lebih femes pekeliling psl Gaji Baru SSM,
hot keyword nih!


Kenaikan Gaji Pegawai Perkhidmatan Awam Persekutuan 
Di Bawah Sistem Saraan Malaysia

Download: Pekeliling Perkhidmatan Bil. 1/2012



pasni blehla plan ape yg patut..
hehehe.. =)

antara kandungan pekeliling tu :-
 
 Gaji baru SSM saya, 
kumpulan pelaksana- Pentadbiran & Sokongan (N).. =)



Cara Pengiraan Gaji Baru SSM/ Pemindahan Gaji
(mengikut PP. Bil.1/2012) 
klik SINI

Contoh Pengiraan Gaji baru SSM yg sy printscreen:-


 psl Kenaikan Kadar Bantuan Sara Hidup (COLA 2012) yg diberi tu plak :-

Download: Pekeliling Bil.3 Tahun 2012

Pekeliling Perkhidmatan ini berkuatkuasa pada 1 April 2012
bermakna TIADA tunggakan melibatkan COLA












by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Friday, March 30, 2012

xtvt Utama di Swiss Garden Resort & Spa, Kuantan



As Salam..

-dh lama terperam nk post n3 ni-

Bercuti sama bapak anak kt hotel ada pool,
tak sahla kl xtvt utama die selain dr mandimanda kn...?
ibu yg kaki tempang sakit ni hanya tgk dr jauh ajela..
niat hati tuk berkubang sama terpaksa buang jauh² *kesian!*

 
Alhamdulillah.. dpt somi yg sgtttt caring his doter!
maceh syg.. wlpn kesejukan kena paksa berkubang skali ngan anak,
awak ttp menten cool, kl sy lama dh hangen!.. =)
vangga, ai lap u lebih r... =D

 moh sebey pool kat Swiss Garden Resort & Spa, Kuantan ni..
nk gi kat pantai, keadaan ku x mengizinkan.. ;-p 
berpuluh-puluh kpg gambo si Alya kt kolam renang,
jenuh meng- editnyer! 


 yg ni Jacuzzi area..
manyak syokkk woo.. 

 kemain lg senyum meleret ye..
senyum, senyum ada makna tuu..
keliling dpt tgk wayang freee.. ;-p


pg sblm blk aku x larat dh nk turun kt pool,
ramai sgt umat manusia..just snap dr bilik aje..
asben memainkan peranan cam biasa.. =)

 skodeng laki seniri.. ;-p
tgk die sdg usha ape, manela tau khannnn..?

sekali adaler matmek salleh ni yg menarik perhatian..
mmg pecinta pesen la mek salleh ni...


*


*


*


*


ada bran???


blh tiru gaya ni, curik kain pelekat asben..
tp wat pelampung kat pool.. hahahha.. 
macik x gheti berenang!.. ;-p



Niat hati mau le ber-spa (Samsara Spa) bagai mcm ahkak kite tu, Kak Nur..
malangnyer ngan kaki 4 gini x seswai ler.. 
nk berendam dlm bath tub pn tabley.. ;-p
nx time kaki dh elok, kite mauuuu dtg balik..
time tu siaplah.. dh hyperactive tau² aje la.. 
hehehehe.. ;-)

overall, 
3d2n stayed sana mmg sonot wlpn keadaan aku camni pun.. ;-p
re-cekin i hope!  *c.c: Asben*













by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Thursday, March 29, 2012

11.04 - Cuti Umum Pertabalan Agong


As Salam..


waaaweee... bestnyer!!!!
10.4 ada appointment pakar ortho & hrp² kakiku yg retak dh kembali bertaut..
x pyh heret kaki simen ni lagi..
esoknye cuti, bls dendam nk tawaf keliling Mall..
dh banyak mende aku save nk beli n cari ni...hihihihih..

blh la aku apply cuti direct.. =)




PUTRAJAYA 24 Feb. – Istiadat pertabalan Yang Dipertuan Agong, Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah, akan diadakan pada Rabu, 11 April ini di Balairong Seri, Istana Negara diikuti Majlis Santapan Diraja pada sebelah malam.

Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd. Sidek Hassan berkata, sempena istiadat tersebut kerajaan mengisytiharkan 11 April sebagai hari kelepasan am tambahan bagi seluruh negara.
‘‘Pengisytiharan hari kelepasan am tambahan ini dibuat berdasarkan Seksyen 8 Akta Hari Kelepasan Am 1951 (akta 369) bagi Semenanjung Malaysia dan Wilayah Persekutuan Labuan manakala Sabah dan Sarawak boleh mengambil tindakan mengikut undang-undang negeri masing-masing,” kata kenyataan itu di sini hari ini.

Istiadat pertabalan itu sempena pelantikan baginda bagi menggantikan Sultan Mizan Zainal Abidin yang telah tamat tempoh pemerintahan pada 12 November tahun lalu.

sumber : Utusan Malaysia



Tuan/Puan, 
hebahan pemakluman 11 April 2012 (Rabu) sebagai hari kelepasan am tambahan 
oleh YBhg. Tan Sri Mohd Sidek bin Haji Hassan, Ketua Setiausaha Negara pada 24 Februari 2012 
di Majlis Istiadat Pertabalan Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XIV Almu'tasimu Billahi Muhibbuddin 
Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu'adzam Shah Ibni Almarhum Sultan Badlishah 
pada 24 Februari 2012.










by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Jangkaan Tarikh Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13)


As Salam...


dlm sokabar Berita Harian arini ada ckp :-




PUTRAJAYA: Rakyat Malaysia yang mendaftar sebagai pemilih sebelum Ahad ini berpeluang mengundi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), jika pilihan raya diadakan selepas bulan Jun tahun ini.

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, berkata daftar pemilih bagi suku pertama tahun ini akan berakhir pada 31 Mac dan Daftar Pemilih Tambahan Suku Tahun (DPT ST) 1/2012 dijangka diwartakan pada bulan Mei ini.
"Kalau (pemohon) tidak terbabit dengan bantahan, mereka layak mengundi," katanya kepada pemberita ketika dihubungi di sini, hari ini.
Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas sama ada rakyat Malaysia yang mendaftar sebagai pengundi pada suku tahun pertama tahun ini layak untuk mengundi pada PRU-13 sekiranya pilihan raya umum diadakan pada bulan Jun dan ke atas. - BERNAMA


so, sesiapa yg rasa nk mengundi tuk pilihanraya akan dtg,
silalah daftar sbg pemilih SEBELUM AHAD, 1/4/2012 ni

klik SINI utk mendaftar sebagai pemilih!



***************************


selingan, 
gambar² semasa Taklimat & Latihan Petugas PilihanRaya Umum 13 (PRU-13)








by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Wednesday, March 28, 2012

WW #6: Ketupat Sotong


As Salam....


Mabellesss - mabellesss...



resepi ketupat sotong ni sy pernah share kat SINI








by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Tuesday, March 27, 2012

Agreement Sewa Rumah : PERLU atau TIDAK?


As Salam..


mintak pendapatan sket ye kwn² ...
memane yg de pengalaman tu blhla kongsi yer..




InsyaAllah, starting on april 2012..
Alam Perdana bakal disewa oleh mereka yg tlh berkeluarga..
unexpected, ramai sgt yg kol ty psl umah tu
mmg memula sy beli dlu ramai gk la yg ckp jauh sket dr bandar,
sape yg nk sewa kan?...

Alhamdulillah, who knows kan..
rezeki Allah tu sgt luas, DIA yg tentukan segalanya..
lebih dr 10 org la yg kol, berminat..
tp yg agak rumit sket..
perlu ke saya as tuan rumah ni wat agreement ngan penyewa? 

ada kwn saya ckp x pyh,
ada yg ckp perlu psl kalo ade apa² leh rujuk perjanjian..
ikut pengalaman korang la..

perlu ke tak???..












by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Terkini: Kes Bunuh & Bakar Dirang


As Salam..


Susulan kes pembunuhan kejam, budak tak berdosa.. Dirang, 5 thn.

ANGGOTA polis mengiringi seorang buruh Muidin Maidin, 24, ke Mahkamah Majistret Johor Bahru, hari ini atas tuduhan membunuh Nurul Nadirah Abdullah, 5, awal bulan ini. Muidin dituduh membunuh Nurul Nadirah atau lebih dikenali sebagai Dirang di ladang kelapa sawit, Bandar Seri Alam, Masai, antara pukul 11 pagi dan 7 malam, 1 Mac lalu. - Foto BERNAMA




PEMBUNUH DIRANG DIHADAPKAN KE MAHKAMAH

JOHOR BAHRU: Seorang buruh dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, hari ini, terhadap tuduhan membunuh seorang kanak-kanak perempuan, Nurul Nadirah Abdullah atau lebih dikenali sebagai Dirang, awal bulan ini.

Muidin Maidin, 24, dituduh membunuh Nurul Nadirah, 5, di ladang kelapa sawit, Jalan Suria 47, Bandar Seri Alam, Masai, di sini, antara jam 11 pagi dan 7 malam, 1 Mac lalu.

Muidin yang didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan, yang membawa hukuman gantung sampai mati, jika sabit kesalahan, mengangguk faham selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Majistret Mohd Isa Mohamed.
Tiada pengakuan direkodkan daripada tertuduh.

Mohd Isa kemudian menetapkan 4 Mei depan untuk sebutan semula kes.


Sementara itu, di mahkamah yang sama, seorang lelaki yang ditahan bersama-sama Muidin untuk membantu siasatan berhubung pembunuhan Nurul Nadirah, dihukum penjara sebulan dan dua tahun pengawasan selepas mengaku bersalah terhadap pertuduhan penyalahgunaan dadah.


Razmin Mosum, 34, yang juga seorang buruh mengaku melakukan kesalahan itu di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah Seri Alam, Masai, kira-kira jam 8.40 malam, 2 Mac lalu.

Dia yang tidak diwakili peguam didakwa mengikut Seksyen 15 (1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda tidak melebihi RM5,000 dan dua tahun pengawasan.

Mohd Isa memerintahkan hukuman penjara terhadap Razmin berjalan serentak dari tarikh tangkap, pada 2 Mac lalu.


Pendakwaan terhadap Muidin dan Razmin dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya M Vinodharan. - BERNAMA



sumber : Berita Harian Online








by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Rumah Mawi AF3 kena rompak


As Salam..


Alahai si penyamun tarbus..
lg rumah artis ko rompak ye..
kali ni rumah si Asmawi Ani, Juara AF3..suami Ekin tu..
dugaan sungguh la bapak Cahaya Malaika..

bawak bersabo la yer..
mintak² kite semua dijauhkan dgn perkara sepertini lg.. amin!!











Rumah Mawi di Bandar Baru Bangi dirompak


KUALA LUMPUR: Kediaman juara Akademi Fantasia musim ke-3, Mawi yang terletak di Bandar Baru Bangi dirompak, awal pagi tadi.
Dalam kejadian itu, Mawi atau nama sebenarnya, Asmawi Ani, 31, sedang berada di rumah bersama isteri, Nora'Asikin Rahmat atau Ekin, 32, bersama anak dan ibu mertuanya. 

Ekin ketika ini masih berpantang selepas melahirkan anak pertama mereka, Cahaya Malaika, 28 Februari lalu.
Dalam insiden itu, Mawi dan ahli keluarganya diikat sebelum perompak berjaya melarikan barangan bernilai lebih RM10,000. 

sumber : Berita Harian


Video Rumah Mawi Kena Rompak


















by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Monday, March 26, 2012

RM128= 2D1N @ Sempurna Resort Kuantan + 2 tkt FREE Bkt Gambang W/Park


As Salam...


Gilakkk MURAH ni,

stay 2D1N Superior Room kat Sempurna Resort Kuantan,
+ Breakfast + Welcome Drinks &Snacks
+ 2 tiket masuk FREE Bukit Gambang Waterpark
just only RM128 saje!


mcm x percaya plak, 
sebey resort tu pn cam ok je, ada pool gak!
dpt free breakfast, kire ok wat!


sy dh siap tempah!
bajet mau pi time besday si Alya bln 6 nnti.. 






tempahla sblm terlambat,
last date 27.03. 2012 
mane taw leh kite ngedate sama..












by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Sunday, March 25, 2012

Irma Hasmie Bertunang - Tahniah!!



As Salam..

Disebabkn Irma Hasmie ni artis kesayangan aku,
dhla makin sweet sejak bertudung litup ni..
maka arini nk adpet ttg cite pertunangan die ngan Rezza Shah Azmeer Radzuan, 31 thn
Tahniah Irma & Rezza!!!!!









SUNGAI BULOH: “Semuanya bermula dengan pertemuan secara tidak disengajakan ketika menunaikan umrah di Makkah sebelum kami memutuskan untuk mengikat tali pertunangan,” kata pengacara dan pelakon, Irma Hasmie Ibrahim yang bertunang dengan ahli perniagaan, Rezza Shah Azmeer Radzuan, di sini, semalam.
Irma, 30, berkata, ketika menunaikan umrah pada 14 Februari lalu, dia bertemu keluarga Rezza, 31, yang turut sama menunaikan ibadat tu.

“Ibunya memperkenalkan saya kepada Rezza. Saya selesa dan mudah berkomunikasi dengannya. Kami tidak mengambil masa lama untuk memutuskan mengikat tali pertunangan.
“Alhamdulillah, saya sangat bersyukur kerana semua urusan pertunangan ini berjalan lancar dan dipermudahkan Allah,” katanya yang ditemui semalam.

Sementara itu, ibu Rezza, Datin Azizah Osman berkata, mengikut perancangan, pasangan itu bakal melangsungkan pernikahan pada 1 Julai depan.

“Bagi saya, Irma seseorang yang bersopan santun dan berbudi bahasa,” katanya.

sumber : Harian Metro


 credit: Rotikaya.com


waaahhh.. she's look extra gojes la!.. =D



psst, 
rasa cam nk tema biru gini aje raya puasa thn ni,
ekekekek.. ;-)






by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Persoalan Mandi Wajib & Tayammun bg yg Sakit


As Salam..

Untuk kesenangan daku merujuknya nnti..
Sharing is Caring!










BERSUCI (CARA BERSUCI ORANG LUKA DAN BERBALUT)

1. Jika seseorang itu luka, bagaimana caranya untuk ia bersuci?

Orang yang sakit atau luka, jika ia dapat membasuh atau memandikan dengan air sebahagian anggotanya, maka bahagian itu wajib dibasuh dengan air ketika ia mengambil wudhuk atau mandi. Adapun kawasan yang tidak dapat dibasuh dengan air –kerana takut membawa kerosakan atau mudarat- hendaklah diganti dengan tayammum (yakni dengan menyapu debu ke muka dan tangan). Ini adalah pandangan Imam Ahmad dan Imam Syafi’ie.

Menurut Imam Abu Hanifah dan Imam Malik; toharah adalah dengan salah satu sahaja iaitu dengan air (yakni wudhuk atau mandi) atau dengan tanah (yakni tayammum). Tidak wajib menggabungkan keduanya. Oleh demikian, menurut pandangan kedua ini; jika kebanyakan badan adalah elok dan dapat dibasuh dengan air, memadai dengan membasuh kawasan yang elok/sihat itu dan tidak perlu kepada tayammum. Dan kalau kebanyakan badan adalah sakit/luka, cukup dengan tayammum sahaja, tidak perlu lagi wudhuk atau mandi.


2. Orang yang mengalami luka pada badannya atau patah tulang anggotanya dan terpaksa dibalut, diplaster atau disimen di mana ia tidak dapat ditanggalkan (termasuk semasa ingin mengambil wudhuk), bagaimana caranya ia hendak mengambil wudhuk atau mandi?

Bagi kes tersebut, diberi kelonggaran untuk menyapu air di atas kain balutan atau plaster atau simen yang dipakainya. Orang yang menghadapi masalah sedemikian, ia hendaklah melakukan tindakan berikut semasa mengambil wudhuk;

Pertama; Hendaklah ia membasuh dan meratakan air sebagaimana biasa ke kawasan-kawasan yang sihat (tidak sakit) dari anggota wudhuknya.

Kedua; Bagi kawasan yang berbalut pula, wajib ia menyapu air ke atasnya. Menurut Imam Abu Hanifah; memadai dengan menyapu sebahagian besar balutan. Namun jumhur ulamak (iaitu Imam Malik, Syafi’ie dan Ahmad) berkata; “Wajib disapu air meliputi seluruh balutan”.

Jika ia mandi wajib, hendaklah ia mandi sebagaimana biasa iaitu dengan meratakan air ke seluruh badannya yang sihat (yakni yang tidak berbalut). Adapun kawasan yang sakit (yakni yang berbalut) hendaklah disapukan air ke atas balutan secara menyeluruh atau sebahagian besar darinya mengikut pandangan ulamak tadi. Apabila ia sembuh nanti, tidak diwajibkan ia mengulangi semula mandi wajibnya. Ia hanya diwajibkan membasuh/memandikan anggota-anggota yang berbalut sahaja.


 
ADAKAH WAJIB DISERTAI DENGAN TAYAMMUN?

Mengenai soalan ini, para ulamak berbeza pandangan;

i. Menurut mazhab Imam Malik, Abu Hanifah dan Ahmad; 

tidak wajib lagi bertayammum. Memadai membasuh kawasan yang sihat dan menyapu air di atas balutan bagi kawasan yang sakit. Tidak perlu bertayammum.

ii. Menurut mazhab Imam Syafi’ie; 

wajib disertai dengan tayammum. Berdasarkan mazhab Syafi’ie, orang yang memakai balutan ia hendaklah melakukan tiga perkara semasa mengambil wudhuk atau mandi wajib;
a) Membasuh kawasan yang sihat (tidak sakit atau cedera)
b) Menyapu air ke atas balutan dengan meratakannya
c) Bertayammum; bagi mandi wajib, cukup dengan sekali tayammum sahaja sama ada sebelum mandi atau selepasnya. Adapun bagi wudhuk, ada dua pandangan; (Pandangan pertama); wajib bertayammum mengikut bilangan anggota wudhuk yang berbalut untuk menjaga tertib yang disyaratkan dalam wudhuk. (Pandangan kedua); cukup sekali tayammum sahaja iaitu sebelum wudhuk atau selepasnya. Pandangan yang rajih dalam mazhab ialah yang pertama.

iii. Mengikut mazhab Imam Ahmad; 

wajib tayammum hanya jika balutan melebihi kawasan yang perlu, yakni kawasan yang sakit atau cedera. Jika balutan hanya membalut kawasan sakit tanpa menyentuh kawasan yang sihat, tidak perlu bertayammum, cukup dengan menyapu air ke atas balutan sahaja.

1) Adakah wajib memakainya setelah bersuci?

Ada dua pandangan ulamak;

Pandangan pertama; 

wajib balutan atau palster atau simen itu dipakai setelah bersuci iaitu setelah mengambil wudhuk atau setelah mandi wajib. Jika tidak, maka solat yang ditunaikan sepanjang memakai balutan atau simen atau plaster itu wajib diulangi semula apabila sembuh nanti. Pandangan ini telah diberikan oleh mazhab Imam Syafi’ie dan Imam Ahmad.

Pandangan kedua; 

tidak wajib bersuci terlebih dahulu sebelum memakainya. Dalam pengertian yang lain; tidak disyaratkan pemakaian balutan atau simen atau plaster itu dibuat setelah mengambil wudhuk atau mandi wajib terlebih dahulu. Sekalipun seseorang memakai balutan atau simen dalam keadaan tidak berwudhuk, harus baginya menyapu atas balutan atau simen itu semasa mengambil wudhuk atau mandi wajib dan tidak perlu ia mengulangi solatnya apabila sembuh. Pandangan ini telah diberikan oleh mazhab Imam Abu Hanifah dan Imam Malik.

2) Berapa lamakah tempoh diizinkan menyapu balutan?


Keizinan dari Syarak untuk menyapu balutan tidak ada tempoh masa tertentu. Ia bergantung kepada tempoh kesembuhan luka atau patah. Selagi luka atau patah belum sembuh dan balutan masih perlu dipakai, maka selagi itu keharusan menyapu di atas balutan berterusan. Apabila sakit telah sembuh dan balutan dapat dibuka, hilanglah keharusan tersebut dan wajib mengambil wudhuk atau mandi wajib sebagaimana asalnya.


sumber :
 http://halaqah.net/v10/index.php?topic=8418.0
http://fiqh-am.blogspot.com/2008/06/bersuci-cara-bersuci-orang-luka-dan.html



another 2 weeks left...
huh, sabo jela!!!










by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Saturday, March 24, 2012

Berhenti Mengejar DIA!


As Salam..





MissMdm jiwa kaco!




by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Friday, March 23, 2012

Fruitti Tutti @ Kuantan


As Salam..


Pestime aku terai Fruitti Tutti ni,
stlh direkemen oleh MekTeq yg ajak aku jupe kt sana..

mmg jakun memula masuk,
rupenyer self service, 
aku igt mcm kat IceRoom.. pilih², tunjuk².. ;-p
sekali self- servis, hahaha.. takpe.. pengalaman

asben & aku mulelah tunjuk terror,
men campo² yogurt,
amek fresh fruit plak, tambah nuts..
apenama topping lagi, syrup stoberi...

: asben punyer, die nk try marshmallow : 

 : aku punyer, kaya ngan stoberi.. =) :


sekali timbang..
RM40.50 ghitew utk 2 cups..
hahahah.. leh tahan regenyer!
seb ler asben bayor... ;-P

moral of the stori,
mek teq yg dh bese mkn situ ckp x perlu amek manyak yogurt,
yg side tu manyak ok ler..
heheheh...

okes, 
nx time try psl mmg superb mabeless!!!!
ngam je ngan tekak longkangku.. : -) 



psst:
alya mase ni ber- peel sket,
br bgn tido, monnnncong manjang!
so, mood bergambo tadop.. ;-p














by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

Thursday, March 22, 2012

Bayaran Tunggakan 3 Bulan Gaji Baru SSM


As Salam..


Ini berita yg baru saya ketahui..
huhuhu.. lambat sket sejak dpt mc lama ni..


berita lega utk semua penjawat awam.. =)


10s pd sesape yg share keratan akhbar ni dlm fb!
tunggu ye bln dpn!!!














by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

BUKAN gaji baru SSM lagi..


As Salam..



yeayeayyy.. 
arini payday org gomen termasuk saya!
apalg yg nk dipikirkn org tgh bercuti mcm saya ni,
mkn tido- mkn tido, check $$.. hahahah

yelah, kuo soping x leh,
on9 soping la penggantinya.. =)


 payslip bln 3/2012 masih tahap gaji lama la,
gaji baru SSM bile start yer?
tunggakan plak dr biler ke biler...
ada sesape tau tak?

hahah.. sebok aje,
mcm kije pun bln ni kan.. =P

lg 1, bln ni gajiku dh start kena potong pinjaman perumahan,
huhuhu.. =(, cpt aje bab potongmemotong ni kan..
bab tunggakan lambat!.. ;-p

adesss, nafas pun kureng lega dh.. takat idong!
cptla start gaji baru SSM ..
waiting list dh manyak ni!.. =)















by: Leily

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D




Related Posts with Thumbnails