Thursday, January 31, 2013

Terbangnya Sang Burung Hitam..


As Salam..



Inilah kenangan terakhir kami sekeluarga ngan burung itam ini.

: radio buruk asben sentiasa menemaninya kt depan.. hihihi :


Tinggat lagi memori pertama memandu sang kenari ni. Dpt lesen kereta feb. 2006 siang ari, mlm tu dh dpt kereta. Hepi sgt psl 5 bln pegnen aku msh berulang alik ajil- ktrg ngan Honda, bukan kereta Honda tp moto Honda EX5 arwah ayah aku ;-p. Nanges sepanjang hujan, 26km sehala pd musim tengkujuh dh lumrah. Maunyer tak, basah kuyup aku bler sapa opis.
Alhamdulillah, sepanjang tempoh tu aku takde plak alahan. Syukur!!

: mem besaq kena duk belakang, normal ;-p : 


Sepanjang menabur jasa dgn kami, aku pd mulanya en kenari mmg takde ragam. Selatan dh pegi, timo tiap² ari cuma utaqa aje blom sempat pi. Takde sakit² kronik, 3 bln skali akn ku pastikan pampers minyak hitam, minyak gear dan segala jenis treatment berjadual diganti. Mmg senang nk bawak- auto n plg best sng nk parking sesuka ati psl kecik n asben ckp pencuri tak berminat ngan keter gitu. Hahah, yelah sgt, makcik aku keter kancil 850 pun si malaun bedal. Bkn tau rege dh mmg kaki curik ada peluang tu bedalla kan.

Aku mmg ttp syg ngan en kenari wlpn pastu dpt plak Cik CT. Servis bertukar tangan pd asben plak. Tau ajelah dpt kat Asben, lubuk mane die tak terjah.. ladang kelapa sawit mane die tak pergi.. Sian en kenari dpt kat asben, pi ulang alik kije parking takde bumbung. Huhu.. Arwah ayah aku pn syg gak kat en kenari ni. Pantang tgk kotor, die tlg basuh.. =). Tapi apakan daya, bukan aku tak sayang...



mungkin saat ni sang kenari dh selamat berkhidmat bersama tuan baru die. Semoga die dapat menabur jasa sebaik mungkin tanpa onar sebagaimana  bersama aku dlu.. =D.

Jangan memecut laju tau ngan tuan baru.. Aku tau ko sihat tp ko pikirla nyawa tuan baru ko tu.. hihiih




maaf sayang, ku lepaskan mu kerana terpaksa... ;-(
(pheeeww, cam tajuk lagu sudahhh!!)




TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

11 Sila Komen Disini ♪♫♪:

cheqna said...

owoh..mesti sedih ork....
eh mek kak..cheqna private doh blog..kalu wase nok singgah agi meh v emel ke alangfarina@yahoo.com

Sue-Rya Qistina said...

mmg sedihlah kalau brg yg kita sayang, kita terpaksa tinggalkan. huhuhu

lieyalatif said...

mesti la sedih kan leily...kereta yg dah berkhidmat dgn kite lama.....

cantik lagi kondisi kenari tu...pandai leily laki bini jg....

Mia Kassim said...

Byk sentimentel value ni......sedih

Nad MamaZN said...

Tuka kete baru ke kak? Heee... =)

Tihara said...

banyak kenangan tu :)

Syahada Ahmad said...

haa... ade bau tayar kete baru jeee. hehe. Kekgi nk tumpang sorang deh. tumpang lalu. :p

Nafira usof said...

takpe.. bagi dia berjasa kat tuan baru plak.. hehehe

Cho Zila said...

banyak kenangannyer tu.. tapi nak buat camnerkan terpaksalh dilepaskn juga..

salwana nordin @ che'wa said...

nk buat camna ye..takpe mgkn Allah nk ganti dgn sst yg lebih besar dan cantik :)

mama_umar_maryam said...

yup,lawa korg jage kete..hrp2 dpt besfren baru yg best ;)




Related Posts with Thumbnails