Tuesday, April 2, 2013

Meng-Aibkan orang...


As Salam..


ni segmen motivasi pg selasa yg damai ni ye kawan².. =)
bukan ape.. sbg peringatan utk diri sendiri,
kalo ada yg nk memperbetulkn diri jugak, ape salahnya..
Sharing is caring rite..



mmg tak dinafikn, memana tempat pun akan ada species mcm ni--
jenis yg salu nampak silap org, lg teruk x dang nk duduk.. buka crite org slalu ;-p
Ishk, ishk, ishk.. mintak dijauhkn la yer kwn².. makan ati tau!
ilang kwn pun takpe jenis yg species mcm dlm gambo tu,
bak kata org : tak mendatangkn hasil pun ..


“Wahai sekalian manusia yang beriman dengan lidahnya, (namun) belum masuk iman ke dalam hatinya. Janganlah engkau sekalian mengumpat orang-orang Islam dan jangan membuka aib mereka, (kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka Allah akan membuka aibnya. Dan siapa yang aibnya dibuka Allah, maka Dia akan membukanya sekalipun di dalam rumahnya.” (HR. Muslim, Abu Daud dan at-Tirmidzi)
Read more: http://ustazlove.com/blog/2011/03/soal-jawab-hadis-larangan-membuka-aib/#ixzz2PCju8Ucd



acaner nk menghadapi orang macam ni????

senyum tak perlu kata apa²..
moga suatu hari jgn la jd mcm cerita di bawah ini..




meh jadikan iktibar ye!!
[lega dpt lepas perasaan]





Instagram

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

11 Sila Komen Disini ♪♫♪:

Rafhani said...

Sedih citer tu..mmg bg iktibar dan peringatan ke diri sdr.

Nad MamaZN said...

Tq kak..
Sbb share
Sama2 kita igt mengingati.. :)

Izan Ishak said...

perkongsian yg baik utk ingatan bersama.

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Peringatan juga untuk diri ini..Thanx for sharing...

NM03 said...

pernah baca keratan akhbar tu...

munna said...

semoga jadi i9ktibar dan pengajaran buat kita semua....

Nafira usof said...

muhasabah diri banyak2..:) mekasih~

HeNRieTTa JoSe said...

btul tu...rietta lebih rela hilang kawan...

lieyalatif said...

Mmg leily...hati org ni kite xlh duga...so hati2 dgn spesis yg mcm ni...n kite pun jgn laa tergolong dlm golongan org yg mcm ni....

ieda immi said...

terima kasih atas perkongsian ini ya dik ;)
sgt2 terkesan

LYAfrina said...

sama2 kt jdkan tauladan...

leily kdai magi ketam y lya makan tu, y warung kat simpang ke pantai monica bay... yang kaler kuning tu. dekat tapak bazar ramadhan. Warung Ka Ha Pok Clamp




Related Posts with Thumbnails