Thursday, June 6, 2013

Meh try Biji Aprikot/ B17


As Salam


"Prevention is better than cure"
mengikut pembacaan & sumber lisan, biji aprikot ni sgt berkesan tuk cegah kanser/ barah merebak

mulanye duk ber- wassap ngan member² lama,
pastu ntah cane terkeluar topik biji aprikot ni..
kwn aku ckp yg kwn die mmg tunggu masa nk operate kanser *x tanya detail kanser ape* ,
Alhamdulillah dgn izin Allah & istiqomahnya die amal makan biji aprikot ni x jadi operaten beransur pulih..
kebetulan aku plak mmg dh lama nk cari benda alah tu nk kasi mak kite makan,
kan mak kite ada darah tinggi n problem saraf jugak..
Mane tau dpt kurangkn sakitnya itu.. kannn..

benda alah ni pun takdela mahal sgt..
yg aku beli seplastik RM10 tak termasuk pos
try test makan dlu acaner, seswai ke tak




Cara nak makan biji aprikot ni korang bulih gugel sendiri kat SINI,
banyak cara sebenarnya.. untuk buat JUS BIJI APRIKOT pun ada.
tp bg aku yg peringkat permulaan ni mkn 1 bj dlu sebelum tido..
kunyah cam kacang, tp pahittttnye Ya Rabbi .. ;-p
takpe.. pahitkan ubat, sabar je lah kata nak sihat!

pd yg mmg dh disahkan ada kanser/ barah..
kwn aku cakap mkn antara jam 4-5 pagi (1/3 malam) ,
rasionalnya: 
" pd masa itu sel kanser sgt lemah, dipanggil waktu alpha
masa tu frekuansi otak dh berada dlm keadaan tenang,
juga sesuai utk bermunajat qiamullail.. Wallahualam "





pd yg dh cuba try test,
mehla kongsi pengalaman kat sini.. =)



* Merawat Darah Tinggi dengan biji aprikot






Instagram

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

16 Sila Komen Disini ♪♫♪:

lieyalatif said...

Beb, bijik die boleh kunyah ye? Aku penah mkn buah aprikot ni setau aku bijik die keras kejung kan?...bagus info ko....rasenye ramai yg tahunkebaikan bijik aprikot ni...

Tp tang pahit tuuu takut x lalu beb heheheh

salwana nordin @ che'wa said...

aku tak penah try..in fact tak penah beli pun hhhheeee..

good info ni..risau kan dgn penyakit2 skang ni hhhuuuu

Sue-Rya Qistina said...

x pernah try lagi. nampak banyak kelebihan biji aprikot ni ye :)
thanks for sharing!

Norlidawati Jaafar said...

Salam,
bagusnya info
thanks ye sharing
saya ida
newbies blogger
jemput meriahkan blog saya ye
umielman.blogspot.com

syawalsimpsons said...

baru tau khasiatnyer

norhidana miswan said...

org2 dok kata biji aprikot tuh ingatkan buah aprikot rupenyer bijik dia yek, ohhho rupe mmg cam kacang tp tang pahit tu yg tak tahan tuh

Rafhani said...

Mak mentua aku kene kanser rahim,tunggu sampai 6bln br dpt operate.Sementara tu,dia mkn biji aprikot ni lah.Alhamdulillah,bila operate,Dr kata kanser tu x merebak tempat lain,so for the time being,dia bebas kanser.Tak lah kata bende ni semata yg buat dia baik,tp ikhtiar kan,dgn izin Allah belaka.
Se lagi,utk kanser,molek minum air rebusan daun durian belanda n makan buah dia.MIL tu amalkan bende ni lah.Syukur dah sihat now.

Nafira usof said...

mana nak beli biji apricot tuh??
memang good info nih.. mekasih :)

mama sara nur said...

oh baru tahu, banyak kebaikkannya kan
tqqq sharing info ni ye

eima said...

nice sharing ....

mekchu said...

pernah sekali je beli apricot sbb nak bg wawa makan.. tapi dia tak suka.. tatau pulak biji dia penawar yg bagus.. tp mahal kan sebiji nak dekat rm5 jugak

Cho Zila said...

baru tauler pulak.. thanks ler 4 the info...

mama_umar_maryam said...

oh pahit ye..tp klu mujarab makan je kann..

Lyaa Suriany said...

nice sharing sbb kite xtau pun sblm ni

Anonymous said...

Kat mane nk beli biji aprikot nie?

rahman said...

Nak tanya kat mana boleh beli biji aprikot ni. Saya nak cuba makan kerana saya ada sakit usus.




Related Posts with Thumbnails