Thursday, August 15, 2013

Cerita 1 Syawal 1434H / 2013


As Salam




sementara tadap kije lagi ni,
meh apdet crite raya laju² =)

Selamat Hari Raya!!!!!


turn meraya pg Syawal 1434H sama je mcm tahun- tahun lepas,
tadak istilah turn or baling syiling,
punyai asben yg tak kisah pg raya kat memane mcm biasa le mestilah memihak kat kampung si isteri.. hehehe
ekceli, agenda paling penting aku pagi raya yelah ziarah pusara ayahanda..
lps tu suke atilah nak bawak aku pi raya kat mane pun.. ;-p

ok, lepas ziarah pusara arwah kitorang 3 banak terus balik umah mertua..
Alhamdulillah, smooth aje perjalanan - tadak jem
ziarah- menziarahi jap terus pinggg.. tido sampai petang
suami merayap umh saing- saing die..
kasi die lepas mem-bujang jap..
hahah.. itulah aje cerita raya aku di 1 Syawal

Orang len duk post gambo raya anak banak pg 1 Syawal,
tp aku.. hampeh!! kena anak- suami bukan mesra lensa..
terpaksa la paksa mereka utk bergambo jugak..
tak kira, nak jugak gambar 1 Syawal 1434H

dan hasilnya...

 : 1 Syawal 1434H/2013 :


penuh keterpaksaan bukan...
huh!

punyalah payah nk shoot angle n pose terbaik,
rasanya ini yg paling elok kot ;-p
mmg byk yg disnap tp tak senonoh..
Alya korek idung la, buat muke toye la..
ntahahahapehapentah!

ni versi duduk plak ;-p
dh berminyak muke aku nk blh ke amek gambo, huhuhu...




Tema Raya 2013 ni kalo ikutkn ati aku nk kaler turqoise tp asben tanak plak..
singgah dr JB kat Tangkak ritu die pilih kaler maroon tp sampai ke sudah kain baju melayu tak terusik,
tak gi anto tailor pun..
last2 pi parkson cari yg siap dh, seb ada size..

Baju aku kain cotton beli kat StudioCottons
yg Alya punye kat Kamdar, mak sedara  die terlebih rajin..
touch-up sket ltk ala-ala berlian gitu..
kherllass kau!..


psst, cerita 2 Syawal panjang sket n byk gak gambo,
nnti up n3 baru ye.. *nampak sket slalu apdet*
hihihi




Instagram

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

18 Sila Komen Disini ♪♫♪:

salwana nordin @ che'wa said...

selamat hari raya utk awak sekeluarga :)

biasalah bila raya2 mmg susah sket nk bergambar bersama..ada je yg menghilang ye hhhheeee

btw nice color and baju..thn depan color turqoise ye

Fieza79 said...

Blh la tu asal ada gmba rya sudah...xde la ralat sgt xda gmba rya..rugi bsr lau xbrgmba rya tau...we olzz siap photoshoot kt kdai gmba ptg rya lg tau..hihii

mama tisya said...

susah kn nk amik gmbr sefamily bila ank mcm2 aksi..heheh tp akhirnya berjaya gk

~Siti Hajar~ said...

Slmt Hr Raya Leily...Cantiknyer sedondon maroon...

Km jgk yg xde pic raya sedondon, bz btl mak ms raya ritu, xsempat nk snap2...huhu

Eh! cantik la bj melayu suami mu, unik ada munge2, len dr yg len...

Qhaifa Nur said...

salam aidilfitri...

cantikkan bila sedondon...

Nafira usof said...

okeh lah tuh~ janji ade gambar 1 famili.. kena paksa pon paksa lah.. janji ade.. hehehe

Azura Aziz said...

amboi, cantiknya sedondon..

selamat hari raya leyli ;)

Rizziela said...

memang susahpun
kadang2 tu kita ajer yg beria2 kan nak bergambar

mekchu said...

hahaha.. selalu budak pompuan mesra camera.. tak pe la, janji ada utk kenangan..

blogger mmg mcm tu, kena paksa dorang amek gambar sbb nak buat entry :)

Selamat hari raya..

Cho Zila said...

syiok gak dapat sedondon.. keluarga akak lagi ke laut nak buat camner.. selamat hari raya Leily...

LYAfrina said...

salam aidilfitri leily
maaf zahir n batin

ok la.. y penting ada gak kenangan di pagi raya kan..

Puan Jiha said...

hehehe gambar 2nd tu ok sket...kherrlass alya posing hehehe

Selamat Hari Raya

mama lieyna said...

Salam aidilfitri..

Hehe..nasib la.. org lelaki n anak bab bgmbo kdg susah bebenor..mmg kena paksa, klu tak sayang la kalau takde gmbo kenangan 1 syawal kan.. :-)

Ok dh tu gmbr tu... :-)

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

samalah leily..
gambar family tak penah semenggah,
slalu ilham la buat spoil,
gmbr terjelir la, ultraman la,
tensi tol.. :)

Ema Johari said...

anak dah besar mmg susah nak ajak bergambar...hehehe..selamat hari raya

khadijah said...

Samalah theme dija pun maroon. Selamat hari raya kak♥

Yong Is My Name said...

Selamat Hari Raya & Slm Kenalan Untuk Mama ALya

Liza Zakaria said...

selamat ari raya Lily n famili...jelesnya tgok mu selim melim jah...hehehehe




Related Posts with Thumbnails