Friday, October 4, 2013

Kursus Roselle


As Salam


Lama tak apdet crite psl kerjaya
Insha Allah, tahun ni rasanya sasaran nk 7 hari kursus rasanya tercapai
byk join kursus teknikal semata² nk cukupkn hari
takpela.. ilmu kan

sblm pose aitu ade join kursus roselle,
mmg opis aku salah satu pusat penjualan biji benih roselle termasuk pengujian kualiti
tp agak terhad rasanya dijual pd orang perseorangan, ada term n procedure 
kalo ada yg berminat rasanya kena melalui ketua jabatan dulu yg meluluskan
harga jabatan, rm50/kg

anjuran ibu pejabat wisma tani,
disebabkn bertempat kat opis maka aku men-joinkan diri lah

nk terangkan byk² kat sini aku pn kurang arif
tp yg blh aku share... gambo ajelah..
heheheh

seperti biasa, tuan tanah kena interframe dlu =)






ni part cara nak semai biji roselle




biji roselle yg dh dijemur kering, yg ni blh buat biji benih plak ni..





& last, peserta kursus roselle aritu at SPK Rhu Tapai on last day kursus




Insha Allah, pas ni akan sy buat n3 susulan psl roselle ni,
nnti kite share cara buat jus & jem roselle ..





Instagram

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH SINI.. =D

13 Sila Komen Disini ♪♫♪:

Kakzakie said...

OKlah kursus macam ini. Boleh live tengok macam mana proses dilakukan..

Nad MamaZN said...

Yeay! Cara buat jus tu yg saya dok tggu :)))

Ada khasiat ek roselle ni?

syawalsimpsons said...

pasni kena tau buat jus pulok ni

norhidana miswan said...

ni msti kursus utk tnm besar2 punya nih kn... bkn pe kt kg nenek pun taman roselle tp utk mkn sndiri lah.... masa tuh kalu org nampak pokok roselle msti org pelik... pokok apa kah itu... yelah dulu2 roselle mana lah terkenal mcm skrg nih

Nafira usof said...

waahhh.. bagus gak ade kursus cam nih. dapat gak ilmu baru~

eima said...

waktu aku kecik2 dulu pokok ni tak berharga pun ... bersepah area rumah .. kami yg budak2 je sebuk dok kutip mkn sebab masam2 sedap skrg ni dah mcm2 org buat ngan pokok ni

zety said...

penah rase dulu jus roselle ni..sedap kan!

LYAfrina said...

siap ade kursus khas utk roselle ye..ok r tu..leh tambah ilmukan..

hazlina azmi said...

saya suka makan roselle yang dikeringkan..blogwalking.jom follow..http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

lala yusof said...

abg ipar saya ada masuk program ni dl kat merang...dptle makan jus dia

herbalsupplement said...

Nice information you have shared here and it's great pleasure for me to read this.
Erectile Dysfunction Treatment

Bitt (double IS) said...

wahh menarik kursus nihh :)

Seri Selaseh said...

roselle yg bleh buat jus tu kan?.. Bab menanam tu bleh diusahakan. Bab nak jual hasil tu yg tak tau.




Related Posts with Thumbnails